A bor címkéjének premierjén Tornai Tamás a HNT (Hegyközségek Nemzeti Tanácsa) elnöke fog beszélni a régiós brandingről, és a közösségi régió-marketing fontosságáról.
A BalatonBornak kidolgoztak egy kritériumrendszert, amely tartalmazza a bor szőlészeti-borászati paramétereit, az arculati elemeit, az árképzését, a kereskedelmi feltételeit, valamint a minőségbiztosítási követelményeit. Úgy határoztak, hogy olaszrizlingből készüljön, jól iható, ugyanakkor tartalmas balatoni bor legyen, elsősorban a gasztronómia és a régiós értékesítés számára.
A BalatonBort meghatározott típusú burgundi palackokban kereshetjük a polcokon, amelyet sorszámozott csavarzárral látnak el. A termelő neve különbözik majd csak az egységes arculatú palackokon, amelyeket bruttó 1450 forintért vásárolhatunk meg a pincészeteknél. Minimálisan 1000, de maximum 3000 palack kerülhet a kereskedelembe. A BalatonBorral létrejövő új régiós termékkategória alkalmas külpiaci marketingre és exportra is.
Várhatóan 2016. április 24-én, Szent György-napkor kerül piacra a BalatonBor, amelyek átestek az ellenőrzésen és megfeleltek a kritériumrendszer minden pontjának. A vizsgálatot a Balatoni Kör, vagy megbízottjai végzik.
Szőlészeti-borászati paraméterek:
- tőketerhelése maximum 2 kg
- alkoholtartalma 11,5-12,5 % vol között
- maradékcukor tartalma maximum 4 g/l
- erjesztése minimum 75% acéltartály és maximum 25% ászokhordó
- friss, de fajtajelleges aromák, illatos fajtákra jellemző karaktert kerülve
- érlelése minimum 4 hónap tartályos és/vagy ászokhordós
- forgalomba hozatali kategória: Balaton OFJ