Turizmus - Fehér- és vörösboraival, valamint kulturális értékeivel kívánja felhívni magára a figyelmet a Cshország déli részén található Slovacko régió. Hazánkból évente 100 ezer turistát fogadnak, melyek több mint fel a fővárosba, Prágába tart.
A morvaországi kistérség 2011-ben elnyerte az Európai Unió pályázatán a kiváló desztináció címet az "Régi értékek - új funkciók" kategóriában. Az unió 2006-ban indította útjára a kimagasló európai desztinációkat bemutató projektjét, amely segítségével a kontinens kulturális, természeti és szellemi örökségét szeretnék hirdetni – számolt be a távirati iroda.
A Magyar Turizmus Zrt. újságírói tanulmányutat szervezett Csehországba, amelyen az eddigi nyerteseket mutatták be. A pünkösdi hétvégén a Slovacko-régió mutatkozott be, egy hét múlva pedig cseh újságírók érkeznek a kategória magyar nyertesének helyszínére, a Hortobágyra.
Josef Hapák, a régió vezetője az MTI-nek azt mondta: a térség egyik legnagyobb vonzereje a Morva-folyóval párhuzamosan kialakított 60 kilométeres Batov-csatorna, amely összeköti a térség fontosabb látványosságait. A boron kívül a régió gazdag történelmi múltjával is próbál turistákat szerezni, az elmúlt évben mintegy 60 ezer látogatót fogadtak.
Magyarországról évente 100 ezer vendéget fogadnak, de 60 százalékuk a fővárosba, Prágába érkezik, és csak egy-egy napra látogatják meg a régiókat - jegyezte meg Filip Remenec, a Cseh Turisztikai Hivatal munkatársa. Hozzátette ugyanakkor, hogy a vidékre látogatók száma folyamatosan növekszik.
A cseheknek és a magyaroknak több százéves közös múltjuk van, a két ország kultúrája sokban hasonlít egymásra, de nagyon sok mindenben különbözik is, ezért érdemes felfedezni az országot. Csehországban 2000 vár és kastély van, a turisták 60 százaléka ezeket a történelmi helyeket keresi – hangoztatták a szakemberek.