Harapj a magyar almába!
Október 28. 12:50
Almafogyasztást népszerűsítő promóciós programot indít egy rakás áruházlánc és szakmaközi szervezet. A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a kiváló minőségű hazai almára, és megismertesse a vásárlókkal a gazdag fajtaválasztékot. Az áruházláncok üzleteiben október 27-től december 10-ig, hét héten át lehet kóstolni, megismerni a minőségi, finom hazai almákat.
A kampányban hét áruházlánc – az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO, a SPAR és a TESCO – vesz részt.
Czerván György agrárgazdaságért felelős államtitkár a beharangozó sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy az alma beltartalmi értékei alapján a legharmonikusabb és legkiegyensúlyozottabb összetételű gyümölcsünk. Ennek ellenére, míg a hazai almafogyasztás korábban évente mintegy 30 kg/fő volt, ma már ennek csak a fele. Táplálkozási, egészségügyi szempontból napi 1-3 alma fogyasztása ajánlatos.
Hazánkban az almaültetvények területe 32 800 hektár, ezzel Európában a hatodik legnagyobb almatermelő ország vagyunk. Az almaültetvények területe az összes gyümölcstermesztő terület több mint harmadát teszi ki. A termésmennyiségét tekintve is a legfontosabb gyümölcsünk.