Polgár Zoltán: beérni látszik a munka, egyre többen keresik a Villányi Franc-t!
November 09. 19:38
Már most is látszik, hogy a tudatos munka meghozza a gyümölcsét, a 2014-ben bejelentett Villányi Franc egyre keresettebb a fogyasztók körében. Az örvendetes sikerre persze a termelők is reagáltak, a Polgár Pincészet vezetője úgy látja, hogy az új ültetésű szőlők között is egyre több a franc.
Nagyon jó ötletnek bizonyult, hogy felismerve a fajta és a borvidék harmóniáját, a 2014-ben bejelentett brand - ami egyben a szigorú eredetvédelmi előírásoknak való megfelelést is jelenti egyben – ma már egyértelműen keresett tétel a fogyasztók körében.
Tudatos, minőségi munka nélkül mindez nem lenne lehetséges, a villányi borászok legendás összefogása pedig úgy néz ki, hogy ezúttal is eredményre vezet. A borvidék képviselői miután felismerték, hogy a cabernet franc milyen szép borokat ad Villányban, nemcsak hogy megalkották az új brandet, hanem saját maguk is finanszírozzák a népszerűsítéséhez szükséges reklámköltségeket.
A Villányi Franc szigorú minőségi követelményei és a jól célzott marketing pedig célba ért, Polgár Zoltán úgy látja, hogy már most érezhetően nagyobb az érdeklődés a Villányi Franc és a cabernet franc tartalmú cuvée-k iránt egyaránt.
A villányi eredetvédelmi rendszerben az egyedi dűlő jelleget, a borászat sajátos értékeit mutató, egy évig hordóban érlelt 100% prémium cabernet franc-ból készített borok a premium Villányi Franc megjelölést érdemlik ki. A szigorúbb feltételeknek és terméskorlátozásnak alávetett, egy év fahordós és további egy év palackos érlelést követően forgalomba kerülő, 100% cabernet franc szőlőből készült Villányi Franc-ok pedig a super premium megnevezést nyerik el.
Polgár Zoltán szerint régóta tudják, hogy jól érzi magát a cabernet franc Villányban (ő maga már 1986-ban is palackozott franc-t), de kétségkívül kell a széleskörű ismertséghez a Villányi Franc körüli hírverés.