Rekordszámú magyar részvétellel zajlott a 30. ProWein
Március 14. 12:10
Közel 40 borászattal, mind a 6 magyar borrégió képviseltette magát az idei ProWein borszakmai rendezvényen Düsseldorfban. A világ legnagyobb borkereskedelmi rendezvényén idén több mint 5700 kiállító vett részt március 10-12. között. Az idei magyar közösségi részvétel a Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) szervezésében valósult meg.
A Magyar Bormarketing Ügynökség idén először önálló közösségi szervezőként vett részt és képviselte hazánkat, valamint a magyar borokat és borászokat Düsseldorfban, a ProWeinon. A korábbi évekhez hasonlóan, idén is rengeteg újdonság és izgalmas tétel volt a magyar standon, ahol a látogatók a hazai borászszakma kiemelkedő alakjai és nemzetközi szakértők tolmácsolásában ismerkedhettek meg a magyar borvilág sokszínűségével, valamint a legfontosabb fajtákkal, stílusokkal és borvidékekkel.
Az érdeklődők Master of Wine-ok vezetésével tematikus mesterkurzusokon vehettek részt és ismerkedhettek meg a legkülönfélébb magyar borokkal. Szó esett többek között a Magyarországra jellemző őshonos szőlőfajtákról, vulkanikus borokról, könnyű vörösekről, fenntartható borkészítésről, a fiatal borászok újhullámos megoldásairól és természetesen Tokajról.
A Magyar Bormarketing Ügynökség legfőbb küldetése, hogy növelje a magyar borok láthatóságát és presztízsét– ezen keresztül pedig értékét – a világban. Az elmúlt évek eredményei egyértelműen mutatják, hogy a méltán híres tokaji aszú mellett a vulkanikus borok, a kékfrankos és a száraz tokaji borok a legkeresettebbek a külföldi vásárlók körében, így Düssedorfban is az egyértelmű export potenciállal rendelkező fajtákra került a hangsúlyt.
A ProWeinhoz hasonló nagy nemzetközi expókon való részvétel nem csak a kiutazó borászatoknak biztosít megjelenési lehetőséget, de tovább javítja Magyarország borainak versenyképességét is.
Forrás: Magyar Bormarketing Ügynökség