Fröccs

Valentin-nap: kiderült, hogy mik a legnépszerűbb ajándékok

Február 14. 10:32
Változatlanul a desszert és virág a legnépszerűbb Valentin-napon, de az átlagosnál több fogy italokból és a szíves díszítésű ajándékokból; az ünnephez kapcsolódó termékek forgalma többszörösére nő február 14-e közeledtével az MTI által megkérdezett áruházláncok szerint.
 
A Tesco áruházaiban a desszerteket, a vágott és cserepes virágokat, illetve a speciális szíves dekorációval ellátott ajándéktárgyakat keresik leginkább a vásárlók. A cukrászati termékek, pezsgők, alkoholos italok és ruházati cikkek iránt is megnő a kereslet ezekben a napokban. Egy átlagos februári naphoz képest kétszeresére-háromszorosára nő a Valentin-naphoz köthető termékek forgalma - közölte a Tesco-Global Áruházak Zrt. az MTI megkeresésére.
 
Az Auchan Magyarország Kft. közlése szerint az élelmiszerek közül a táblás csokoládék és pralinék forgalma nő meg ebben az időszakban, sokan keresik az ismert márkák desszertjeit, illetve a speciális Valentin-napi desszerteket. Az alkoholtartalmú italok közül a pezsgők és krémlikőrök forgalma nő ezekben a napokban. 
 
Valentin-nap közeledtével szintén a forgalom növekedéséről számolt be az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt., a vásárlók az élelmiszerlánc üzleteiben is a csokoládékat és a virágot keresik leginkább, de a borok, pezsgők és parfümök szintén népszerűek.

Jégkár: elszállnak a szőlőárak?

Február 13. 15:56
Légli Ottó, a HNT elnöke elmondta: –A hegyközségektől érkezett visszajelzések alapján a tartós fagy – amely jelen esetben akár mínusz húsz fok alatti hőmérsékletet is jelentett – elsősorban a mély fekvésű, fagyzugos szőlőterületeken okozott kárt. A szőlészeti kutatóintézetek jelzése alapján azokban az ültetvényekben is kárt okozhatott a fagy, amelyeket a 2016-os évben elemi kárt szenvedtek. Noha e helyeken a hőmérő higanyszála nem érte el a kritikus -20 fokot, a jégkár miatt be nem ért szőlővesszőkön lévő rügyképletek így sem tudták elviselni a tél okozta károsodásokat.

A HNT arra számít, hogy 2017-ben mind a szőlő felvásárlási ára, mind a borok ára emelkedik. Frittmann János, a HNT Szakmaközi Bizottságának elnöke szerint a károsodás mértékét jelentősen befolyásolja az adott szőlőfajta hideggel szembeni ellenálló képessége, a szőlőültetvény kondíciója és földrajzi kitettsége. Egyes fajták esetében néhány területen a termőrügyek 90%-a is áldozatául esett a fagynak. A terméscsökkenés nagyságára nézve az lesz a döntő, hogy a mellékrügyek milyen mértékben károsodtak, és azok mennyi termőképletet tartalmaznak, ettől függ a szőlő regenerálódó képessége. A károsodás a gazdák számára mennyiségi kárt jelent, a 2017-es bor minőségét nem veszélyezteti.

Y-generáció a borok körül?

Február 13. 15:09
Bizony, ma már nem kell nagyítóval keresni szinte egyik borvidékünkön sem ennek a generációnak a tagjait. Elkötelezett, modern gondolkodású és céltudatos fiatalok ők. Összeköti őket a profizmus, az elkötelezettség és az egyediségre való törekvés. Fogadjuk őket nyitott fülekkel és ízlelőbimbókkal.
 
Bioművelésről, erjesztésről, filozófiáról, borokról, filmekről kérdezték a csapat egyik tagját, Homoky Dorkát a Kossuth Rádió, Korkóstoló című műsorában. 2017. február 28-án a Borkollégiumban tartnak egy kurzust, aminek az egyik különlegessége, hogyha nem tudsz eljönni, akkor online is részt vehetsz rajta. A közvetítés megállítható és visszajátszható, így akár későbbi időpontban is megtekinthető.
 

Barta Pince itt és ott

Február 13. 11:32
Friss interjúban kérdezi az Origo Barta Károlyt a magyarországi borászatok anyagi helyzetéről, értékteremtésről, családi borászatról és természetesen mindkét borászatáról: Nagygombosról és a Barta Pincéről is. 
 
Barta kiemeli, hogy "lehet valamit jól csinálni, és lehet kevésbé jól. Ha körülnézünk, látunk jó néhány semmiből, szerves fejlődés révén kinőtt, komoly méretű és lassan Európában is komolynak számító családi birtokot az ország legtöbb borvidékén. Ezzel együtt természetesen ismerünk sikertelen próbálkozásokat is. Mi is próbálkozunk, és ahogy mondani szokás, küzdünk, mint kövér disznó a jégen.
 
A gazdasági megfontolások mellett volt egy víziónk, hogy van esélyünk létrehozni egy olyan dolgot, ami túlél minket. Jó hír, hogy a birtok árbevétele ma már lehetővé teszi az egyre erőteljesebb külföldi jelenlétet, és meg tudtuk kezdeni a Kővágó-dűlőben meglévő parlagterületeink újratelepítését is. A lányom, Anna Nagygomboson borász. Végzősként Párizsban a borászhallgatók Európa bajnokságán ő lett az Európa-bajnok.
 
A kutatás-fejlesztés finanszíorzásával kapcsolatban úgy gondolja, hogy a világ jobb helyein természetes, hogy az állam finanszírozza azt az adóbevételekből. Nálunk ez nem természetes, így tudományos háttérmunkában hatalmas a lemaradásunk. S végül megyjegyezte, hogy "Nem akkor vagyunk jó gazdái a sors által ránk bízott birtoknak, ha azzal tudunk dicsekedni, hogy „milliárdosból milliomosok lettünk belőle”, hanem ha körülötte olyan viszonyokat teremtünk, hogy az képes legyen saját erejéből növekedni."
 
Aki szeretne személyesen is többet tudni Nagygombos üde friss rozéi és a Mátra finom savai a mádi Király dűlő nagytekintélyű furmintjairól, annak holnap este feltétlenül ott a helye a Borkollégium képzésén, melyet a Barta család mutat be.
 
Részletek: ITT
 
 

Ezért utálják Majkát a borászok

Február 11. 09:07
Érdekes anekdotát osztott meg Majka a közönséggel az 50 milliós játszmában. Az egyik adásban Szekszárd kapcsán szóba jöttek a borászatok, és a műsorvezető nem tudta megállni, hogy ne meséljen egy kicsit saját élményeiről. Mint kiderült, Majkát utálják a borászok, mivel nagyon szereti hangoztatni, hogy a száraz bor nem bor.
 
Ezzel a szöveggel pedig finoman szólva sem vágódik be az elhivatott borszakértőknél. De nem tud mit csinálni, ha egyszer a száraz bor túl keserű számára: ezért szokott helyette félédeset vagy édeset kérni. Egyik alkalommal, amikor Ganxsta Zoleeval járt egy pincészetben, és
felbontottak nekik egy 2 millió 300 ezer forintos száraz bort, Majka nem tudta megállni, hogy ne kérjen hozzá egy kis szódát.
 
szeretlekmagyarorszag.hu

Volt már olyan pasid, akivel csak enni szerettél?

Február 10. 13:57
A közelgő Bálint-nap apropóján a Home Chef nevű amerikai ételfutár cég egy felmérés keretében tüzetesebben is megvizsgálta az étkek és a légyottok közötti kapcsolatot. A recepteket és hozzávalókat kiszállító társaság 1000 amerikai lakostól kívánta megtudakolni, milyen szerepet is játszik szerelmi életükben a főzés.
 
A megkérdezettek 85%-a azt állította, hogy a közös ételkészítés javítja a kommunikációt, kétharmaduk pedig úgy látta, hogy még a szexuális életüket is „megspékelte” némi plusz románccal a tevékenység. A nők 75%-a azt mondta, hogy az igazán ízletes étkezés akár még a szexnél is élvezetesebb. A férfiak 53 százaléka osztotta ugyanezt az érzést.
 
A férfiak java része a főzési képességeit is latba venné potenciális partnere elcsábításához, és a nők 44 százaléka számolt be arról, hogy szívesebben folytatna kapcsolatot egy konyhaművésszel, mint egy vonzó testfelépítésű bájgúnárral.
 
A közvélemény-kutatás további érdekes végkövetkeztetései:
 
  • a nagy Ő utáni hajszában a vizsgálati alanyok számára a képzettség szintje majdnem olyan fontos faktor volt, mint a konyhai jártasság.
  • kapcsolataik kialakításakor a férfiak több mint 80 százalékánál számított tényezőnek a partner gasztronómiai rátermettsége.
The Daily Meal


 

Kétszeres világbajnok lett egy magyar chili

Február 10. 07:17
Világbajnok lett saját készítésű chiliszószával Nagy Gábor nagymarosi termelő. A Gabko Chili nevű termék két kategóriában is első lett a 10. alkalommal megrendezett The World Hot Pepper Awardson, vagyis a világ legerősebb önteteit felsorakoztató versenyen.
 
„Nagy nap ez a mai! Olyan dolog történt, amit még én sem nagyon tudok egyelőre elhinni, de így van! A 10. alkalommal megrendezett New York-i Hot Pepper Awardson a GaBko Chili Jalapeno Tequila szószom két kategóriában is világbajnok lett!” – kommentálta febrár 9-i Facebook bejegyzésében az eredményhirdetést Nagy Gábor. A nagymarosi termelő a tequilás jalapenóval  a Pepper Specific és a Pepper Based kategóriát is megnyerte.

A díjnyertes termék magyar módra készül, savanyított jalapenóból, amit fokhagymával, lime-mal és tequilával egészítek ki – mondta Nagy Gábor az Origonak. 
agrarszektor.hu

5 éves a Borjog és Bormarketing 2017 Konferencia!

Február 09. 13:33

Hogyan adjuk el a magyar bort?

 
Rendkívül profán megfogalmazásban erre keresi a választ az 5. Borjog és Bormarketing Konferencia neves hazai és külföldi előadók – borászok, szakpolitikusok, marketing szakemberek, szakújságírók – részvételével. A konferencia hivatalos témája: „Ágazati stratégia – közös célok, közös feladatok”.
 
A dr. Prónay Bence, jogász és Rókusfalvy Pál, borász, marketingszakember által szervezett konferencia alapvető célja tehát továbbra is változatlan: ezen a szakmai fórumon kívánják párbeszédre hívni az ágazat véleményformáló szakembereit és minden borkedvelő, borértő érdeklődőt, hogy itt vitassák meg az aktuális borjogi kérdéseket és egyeztessenek a hazai bormarketing irányvonalairól, azaz hogy felületet biztosítsanak a szőlőbor ágazatot segítő véleményformáló gondolatoknak és teret adjanak a szakmát érintő érdemi kommunikációnak.

 

Mikor? 

 
A 2017. március 2-án a Boscolo Hotel Róma termében megrendezendő eseményen előadást tart többek között Kis Miklós Zsolt, a Miniszterelnökség agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkára az aktuális vidékfejlesztési támogatásokról, Jacques Stanislas Nadolski, az Európai Bizottság tanácsadója az uniós borreformokról, Josef Glatt, az Osztrák Bortermelők Szövetségének igazgatója „az osztrák csodáról”, illetve Dr. Török András, a Magyar Turisztikai Ügynökség igazgatója is, aki a bormarketing stratégiáról beszél majd.

Ez utóbbi lesz a fő témája a konferencia hagyományos záró eseményének, a Bormarketing Kerekasztalnak is, amelyet „Közösségi program – operatív szervezet” címmel rendeznek meg Dr. Brazsil Dávid, Csetényi Csaba, Herczeg Ágnes, Kling József, Dr. Tábor István, Tóth Tamás Antal és Dr. Török András részvételével.  

 

Jönnél?

 
A konferenciára jelentkezni a www.aborkonferencia.hu oldalon lehet. 
A részletes programhoz kattints IDE! 
  
Interjú, további információ:
dr. Prónay Bence +36 30 445 30 54; bence.pronay@nkkb.hu
Rókusfalvy Pál +36 20 931 03 24; roky@roxer.hu
Mák Tamás +36 20 373 2761; mak.tamas@roxer.hu
 
 

Félmilliárdot takarítanak meg Tokajban?

Február 09. 07:09
A Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa elindította a Tokaji Borvidék Beszerzői Közösséget, a hegyközségi tanács tulajdonában lévő nonprofit kft. működteti a borvidék összes szőlőtermesztője és borkészítője számára elérhető közösségi beszerzési rendszert - közölte a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanács alelnöke.
 
A beszerzői közösség filozófiája, hogy a szőlészek a megrendelt áru mennyiségétől függetlenül egyforma, a jelenlegi piaci áraknál jelentősen kedvezőbb árú termékekhez jussanak. Februártól már lehetőség nyílik arra, hogy a borvidék által használt borospalackok nagy részét ilyen módon szerezzék be, az év során pedig más termékekhez is - növényvédő szerek, csomagolóanyagok, dugók, kapszulák - hasonló feltételekkel juthatnak a gazdák.
 
A Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsának számítása szerint a programnak köszönhetően mintegy fél milliárd forintnyi megtakarítás érhető el.