Reméljük már előkészületben van néhány olyan nagy dobása a magyar gasztronómiának, amelyekről még sokáig founk beszélni. Három idei meghatározó esemény viszont már egészen biztos. Nézzük, melyek ezek!
A hazai gasztronómia fejlődéséről, azokról az éttermekről, amelyek már képesek megszólítani és visszatérésre csábítani az igényes, esetleg vájt fülű külföldi fogyasztókat rengeteget olvashatunk. Azonban van itt néhány dolog, amely igazán nagy dobás lehet 2016-ban.
A Bocuse d’Or európai döntője
Ez év május 10-11-én Budapest ad otthont a világ legrangosabb séfversenyének, a Bocuse d’Or európai döntőjének. A döntőn kiderül, kik a kontinens legígéretesebb séfjei, hiszen a zsűri itt fogja kiválasztani azokat az európai országokat, amelyek részt vehetnek a Bocuse d’Or 2017-es lyoni világdöntőjén.
Az esemény – mondanunk sem kell – kiváló promóciós eszköz és országimázs-építő lehetőség, hiszen a nemzetközi gasztronómiában is előtérbe kerülnek majd a hazai termékek. A budapesti versenyben a húsz résztvevőnek 5 óra 35 perc alatt egy hús és egy halételt kell majd elkészítenie.
Jamie Oliver éttermet nyit Budapesten
Tavasszal nyit Budapesten, a Várban a Jamie's Italian étterem, így Magyarország lesz a negyedik olyan európai ország, ahol Jamie Oliver éttermet nyit, Nagy-Britannián kívül ugyanis csak Moszkvában, Isztambulban és Rotterdamban van étterme a séfnek.
A Jamie's Italian brandet, a Zsidai Group hozza be Magyarországra, és igen sok kritériumnak kell megfeleljenek. Jamie Oliverék szigorúan meghatározzák a belső dizájnt, a felhasználható alapanyagokat, stb. Zsidai Zoltán Roy az Indexnek elmondta, hogy a magyar termelőknek és beszállítóknak ez nagyon jó lehetőség, hiszen folyamatosan nagyon stabil minőségű alapanyagokra lesz szükség, nagy tételben.
A Jamie's éttermek egyébként jellemzően 100-150 fősek és viszonylag alacsonyabb árkategóriájú ételeket kínálnak. A séf valószínűleg magyar szakács lesz, és részt kell vennie egy 8 hetes képzésen Londonban. Az étteremben csak Jamie receptjeiből dolgozhatnak majd, de az étlap mellett lesz táblás, napi ajánlat is, erre felkerülhet a séf kreációja is, amennyiben a márka tulajdonosai jóváhagyták.
Jön egy bor, ami csak a Balatonról szól
Az Olaszrizling Október Nagykóstolón mutatta be a Balatoni Kör hazánk első régióborának, a BalatonBornak a címkéjét. A közös termék április végén kerül majd piacra, a palackban pedig olaszrizling lesz.
A BalatonBor új típusú közösségi termékként remek lehetőséget jelent a Balaton Borrégió számára, hiszen egy alapból, a külföldiek között is egyre inkább népszerű turisztikai célpont saját márkájaként, egységes arculattal jelenik meg. A szigorú kritériumrendszer és a viszonylag nagy mennyiség pedig garantálja, hogy jó minőségben, széles körhöz juthat majd el a termék.