20 000 palack magyar borral indultak útnak a Tesco kamionok
Szeptember 07. 10:17
Szeptemberi borfesztiváljára 20 000 palackot exportált a Tesco a Magyar Bormustrán „Best buy” elismeréssel díjazott magyar borokból cseh, lengyel és szlovák áruházaiba. Céljuk, hogy a magyar bort régiós szinten is népszerűsítsék.
Magyarország legnagyobb borkereskedőjeként a Tesco tavaly mintegy 22,5 millió palack bort értékesített hazánkban. Választékában közel 1094 féle bor található meg, amelyből 881 magyar. A vállalat 40 hazai pincészettel működik együtt.
A most exportra kerülő 9 díjnyertes termék között három fehérbor (Frittmann Testvérek Kft. – Generosa, 2015; Gál Szőlőbirtok és Pincészet – Gál Cserszegi Fűszeres, 2015; Tátrai Tamás – Etyek-Budai Chardonnay, 2015), három vörösbor (Csillagvölgy Pincészet Kft. – Fruska, 2014; Lajvér Borház Borászati Kft. – Lajvér Szekszárdi Kékfrankos, 2013; Koch Csaba – Villányi Cabernet Sauvignon Classicus, 2012), valamint 3 rozébor (Ikon Borászat – Ikon Rosé 2015, 2015; Varsányi Pincészet – Egri Kékfrankos-Merlot Rosé, 2015; Eredet Pince – Kunsági Kékfrankos Rosé, 2015) is megtalálható.
A „Best Buy” kategória nyertes borain keresztül – amelyek egy része a cseh, lengyel és szlovák piacon kizárólag a Tesco áruházakban kapható – a vásárlók nemcsak a pincészetekről tudhatnak meg többet, de megismerkedhetnek a magyar borvidékkel és annak karakteres fajtáival - írja a Tesco sajtóközleménye.