A raklap az akadálya a magyar borok világsikerének
November 15. 14:53
„Hála Istennek, ma már az a gondja a magyar borászoknak, hogy nagyobb méretű, 140 palack bort is elbíró raklapokat keresgéljenek” – meséli O’Connor-Varga Lilla, a Wines of Hungary alapítója. A magyar borok angliai marketingjére szakosodott londoni cég 2014-ben jött létre. A kezdeményezés eredetileg webshopként indult, azóta azonban Lilla borkiállításokon mutatja be a hazai borokat, kurzusokat szervez és még a címkeválasztásban, borleírások fordításában is segít a borászoknak.
A magyar borok szigetországi „karrierje” két évtizeddel ezelőtt, a Kamocsay Ákos (Hilltop) nevéhez kötődő cserszegi fűszeressel egyszer már a csúcson volt, az elmúlt években pedig újra megnőtt irántuk az érdeklődés. Az elmúlt egy-két évben neves szakértők cikkeztek a kékfrankos fajtáról, vagy az egri St. Andrea és Kovács Nimród, illetve a villányi Gere Attila, Heumann és Csányi Pincészet borairól. Magyarországra látogatott több véleményvezér is, köztük a világ egyik legismertebb televíziós borfenegyereke Oz Clarke, aki elismeréssel szólt tapasztalatairól. Ennek eredményeként egyre több brit étteremben és vinotékában jelennek meg a magyar borok.
Kiemelten fontos piac Nagy-Britannia, amelyik a világ egyik legnagyobb borimportőre, a világ borkereskedésének egyik központja. Az éves forgalom a 23 milliárd dollárt (közel 7 ezer milliárd forint) is meghaladja.