Bozsó Tamás, a kolzsvári Crush borbár tualjdonosával készített interjút a
Mandiner.hu. A fiatalembernek ez az első vállalkozása, amelyet közvetlenül az iskola befejezését követően nyitott meg. A beszélgetés során szó esett a fogyasztói preferencákról, az erdélyi borászatokról és a bár koncepciójáról is.
„Szerintem nem a koncepció volt a nagy nyertes, hanem a munka, amit belefektettünk. Az egyik kulcsa a dolognak, hogy jó embereket választottam, jó a csapat, és mindenki a minőségre törekszik. Azt kell mondjam, hogy ha ilyen odaadással csináltuk volna, akkor sörözőt vagy akár koktélbárt is nyithattunk volna.
A kolozsvári üzlet délután négykor nyit, az igazi kávézós időszakot teljesen elveszítjük. Minél erősebben egy termékre tudunk koncentrálni, annál erősebb lesz a koncepció, és Kolozsvár fent tud tartani egy szinte csak borra összpontosító üzletet. Ha ma valaki borbárt említ Kolozsváron, szerintem fel sem merül senkiben más válasz, mint a Crush... pedig van meg pár, aki annak hívja magát – de ők egyszerre kávézó, borbár, bisztró és söröző.
Hogyan állt össze a borkínálat az indulásnál?
Teljesen én állítottam össze, mind a szatmári, mind a kolozsvári Crush esetében. Sok emberke tanácsát, gondolatait hallgattam meg, aztán saját belátásom szerint választottam. Talán Szatmáron sokkal jobban befolyásolt a beszállítók véleménye, míg Kolozsváron a meglévő tapasztalatokra alapoztam.
Közvetlenül a pincéktől vásárolnak, vagy inkább kereskedőktől?
Először kereskedőktől vásároltam, de mostanra szinte csakis direkt termelőktől vásárolunk.”