A magyar gasztró fejlődése a borászatoknak is jót tesz
November 15. 13:00
Csak kapkodjuk a fejünket a magyar gasztronómia sikereit látva, de mit profitálhat ebből a magyar borászat? Gere Andi szerint nincs meg a magyar gasztronómia a magyar borok nélkül, egymást húzzák és ez így is van jól.
A kilencvenes években a borászat hamarabb ébredt a hosszú álmából, és ez nagyban Villánynak is volt köszönhető. Gyönyörűen fejlődtek a borok és ez elkezdte magával húzni a gasztronómiát is. Nincs is ebben semmi meglepő, hiszen rokonterületekről van szó, „kéz a kézben jár a gasztronómia meg a bor”, ahogy Gere Andi fogalmaz, amikor a villányi Kerülőutak alkalmából meglátogatjuk.
Ma talán a magyar konyha tart előrébb, de egyre komolyabb nemzetközi elismertsége a borászainknak is jót tesz, nekik is óriási segítség. Természetes, hogy ilyenkor a világ közvéleménye a magyar konyhával együtt a magyar borokra is mindinkább kíváncsi lesz, ezért ez a borászok előtt is megnyithatja a kapukat a stabil nemzetközi jelenlét felé.
Ez ugyanis egyelőre nem nevezhető általánosnak, a magyar boroknak csak mintegy 15-20 százaléka kerül külföldön forgalomba (van ahol még ennyi se), ráadásul sokan küszködnek az ingatag piaccal, pedig mindenkinek jobb lenne, ha állandó partnerekkel tudnának együtt dolgozni. A fokozatosan fejlődő magyar gasztronómia és borászat kiegyensúlyozott kapcsolata azonban kiindulási alapnak jó lehet.
Gere Andival a gasztrón kívül sok más témáról is beszélgettünk, hamarosan elolvashatod a Kerülőutak rovatban!