A nyár slágere: édes nagyfröccs
Július 01. 12:02
A nyári időszakban legszívesebben hangulatos teraszon rozét isznak az emberek - derül ki egy a közösségi médiát használók nyári borfogyasztási szokásait vizsgáló online felmérésből. Az országos kutatás 2019. május 25 – június 4. zajlott 2 640 válaszadó részvételével.
A felmérés szerint egy-egy nyári beszélgetés során átlagosan 3-4 dl bor fogy fejenként, a többség ezt nagyfröccs vagy hosszúlépés formájában veszi magához, bor alapú koktélokat csak minden ötödik ember választ. Legkevésbé a házmester kedvelt, a kutatásban résztvevők egyharmada pedig egyáltalán nem szereti a fröccsöt. A Facebookot használó magyarok majdnem fele a nagy melegben legszívesebben rosét fogyaszt, egyharmaduk vöröset, és csak minden ötödik ember választja a fehérbort. Ami a borstílust illeti, még mindig az édes borok vezetnek itthon: a kérdőívet kitöltők nyáron (is) az édes borokat részesítik előnyben (29,2%) vagy a félszárazat (28,3%), és csak ezután következik a száraz (21,5%) és a félédes (21%).
A kutatásban résztvevők közel 40%-a nyáron legszívesebben egy hangulatos teraszon borozik, míg minden ötödik ember a víz- vagy tópartot választja erre a célra, de a válaszadók egynegyede otthon is szívesen megiszik egy-egy pohár port. A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 Ft között költ átlagosan egy üveg borra, egynegyede 1000 Ft alatt vásárol, 5,6%-uk 2500 és 5000 Ft közötti összeget szán borra, csak 0,4%-uk hajlandó 5000 forint felett is vásárolni.
A kutatásban résztvevők közel 40%-a nyáron legszívesebben egy hangulatos teraszon borozik, míg minden ötödik ember a víz- vagy tópartot választja erre a célra, de a válaszadók egynegyede otthon is szívesen megiszik egy-egy pohár port. A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 Ft között költ átlagosan egy üveg borra, egynegyede 1000 Ft alatt vásárol, 5,6%-uk 2500 és 5000 Ft közötti összeget szán borra, csak 0,4%-uk hajlandó 5000 forint felett is vásárolni.