Egyre népszerűbbek az ízesített alkoholmentes és különleges sörök
Június 15. 08:04
A hazai sörfogyasztásnál továbbra is az alacsony árfekvésű sörök viszik a prímet, tavaly például összesen 150 versenymedencényi sört értékesítettek a kiskereskedelemben.
A sör magyarországi kiskereskedelmi forgalma értékben változatlan maradt 2015-ről 2016-ra, mennyiségben pedig 1 százalékot csökkent. A jellemzően július-augusztusra koncentrálódó, nagy szezonalitású kategóriából értékben 133 milliárd forint fogyott tavaly.
A sör magyarországi kiskereskedelmi forgalma értékben változatlan maradt 2015-ről 2016-ra, mennyiségben pedig 1 százalékot csökkent. A jellemzően július-augusztusra koncentrálódó, nagy szezonalitású kategóriából értékben 133 milliárd forint fogyott tavaly.
Főként a sörkülönlegességek, kézműves sörök, valamint az alkoholmentes ízesített sörök „mentek nagyot”, forgalmuk 20 százalékot meghaladó mértékben nőtt - derül ki a Nielsen 90 élelmiszerkategóriát mérő kiskereskedelmi indexéből. Az itthon még mindig különlegességnek számító cider forgalma értékben 15 százalékkal, mennyiségben pedig 17 százalékkal emelkedett.
Szeretik a magyarok a sört: a feldolgozott hús után ebből fogy a legtöbb a kiskereskedelemben: éves mennyisége tavaly megközelítette a négymillió hektolitert. Ugyanakkor összfogyasztása erőteljesen időjárásfüggő; a tavalyi enyhébb nyár minimális értékbeli és mennyiségi csökkenést eredményezett éves szinten.
A 2016-os július-augusztusi főszezonban az időjárás gyártókra kedvezőtlen alakulása miatt az értékbeli csökkenés több, mint 4 százalék volt, mennyiségben pedig közel 6 százalékkal kevesebb alkoholos és alkoholmentes sör csúszott le országos szinten - ez 43 000 hektoliterrel marad el a 2015-ös volumentől.
A Nielsen adataiból az is kiviláglik, hogy bejöttek a gyártóknak a kézműves és különleges sörök. Értékben 25 százalékkal, mennyiségben 20 százalékkal nőtt a forgalmuk, és a teljes piacból hat százalékot hasítanak ki. A sörmixek piacán pedig különösen az alkoholmentes szegmens népszerűsége szembeötlő: minden száz értékesített, ízesített sörből 48 alkolholmentes, ez 10 százalékkal haladja meg a 2015-ös adatokat.
Szeretik a magyarok a sört: a feldolgozott hús után ebből fogy a legtöbb a kiskereskedelemben: éves mennyisége tavaly megközelítette a négymillió hektolitert. Ugyanakkor összfogyasztása erőteljesen időjárásfüggő; a tavalyi enyhébb nyár minimális értékbeli és mennyiségi csökkenést eredményezett éves szinten.
A 2016-os július-augusztusi főszezonban az időjárás gyártókra kedvezőtlen alakulása miatt az értékbeli csökkenés több, mint 4 százalék volt, mennyiségben pedig közel 6 százalékkal kevesebb alkoholos és alkoholmentes sör csúszott le országos szinten - ez 43 000 hektoliterrel marad el a 2015-ös volumentől.
A Nielsen adataiból az is kiviláglik, hogy bejöttek a gyártóknak a kézműves és különleges sörök. Értékben 25 százalékkal, mennyiségben 20 százalékkal nőtt a forgalmuk, és a teljes piacból hat százalékot hasítanak ki. A sörmixek piacán pedig különösen az alkoholmentes szegmens népszerűsége szembeötlő: minden száz értékesített, ízesített sörből 48 alkolholmentes, ez 10 százalékkal haladja meg a 2015-ös adatokat.
Az ízesített, alkoholmentes sörök között a legnépszerűbb ízek a citrom, lime-menta, grapefruit, bodza-citrom és bodza, melyek ily módon a többi üdítőital kategóriával veszik fel a versenyt.
A még mindig különlegességnek tekintett cider kiskereskedelmi forgalma is erőteljesen fejlődik: közel hárommilliárd forint értékben fogyott belőle tavaly, mennyiségben ez 34 ezer hektoliter. Fogyasztásban vezet az alma, alma-piros gyümölcs és körte ízesítésű cider.
A még mindig különlegességnek tekintett cider kiskereskedelmi forgalma is erőteljesen fejlődik: közel hárommilliárd forint értékben fogyott belőle tavaly, mennyiségben ez 34 ezer hektoliter. Fogyasztásban vezet az alma, alma-piros gyümölcs és körte ízesítésű cider.