Ide kerül a jó minőségű magyar alma tíz százaléka
Június 26. 11:28
A növekvő ciderpiac hatása a magyar almatermelésben is érezhető. A világ vezető cider márkája egy átlagos év magyarországi almatermésének 10 százalékát, mintegy 9000 tonna almalé-koncentrátumot vásárol hazánkban.
Bár a sörhöz, borhoz és más alkoholos italokhoz képes kisebb mértékben, de a cider típusú italok és gyümölcsborok az egyik legdinamikusabban fejlődő italkategória világszerte. Jelenleg 21,5 millió hektolitert gyártanak, és a következő öt évben mintegy 6 százalékos növekedésre számíthatunk - írja az Origo.hu.
A legdinamikusabban fejlődő piacok közé tartozik Anglia, Dél-Afrika, Ausztrália és az Egyesült Államok, de idehaza is több mint húsz márka versenyez a hazai fogyasztók bizalmáért. A világ legnagyobb cider márkája a Strongbow, ami 25 országban kapható, a globális cider piac 14,5 százalékát birtokolja. Üzleti modelljükben a hazai almatermesztők is kiemelt szerepet kapnak: az idei évtől a cidergyártás Belgiumból és az Egyesült Királyságból a szlovákiai Ógyallára (Hurbanovo) került át – a közép-európai piacokra szánt cider készítéséhez Magyarországon készült almalé koncentrátumot használnak.
„A ciderpiac Magyarországon is rendkívül dinamikusan növekszik.” – mondta Pálfalvi Márta, a cég vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója az Origonak. „A magyar alma minősége kiemelkedő a régiónkban, ezért továbbra is kiemelt célunk, hogy minél nagyobb arányban használjunk mind a hazai mind az egyéb közép-európai piacokra készülő cider előállításánál. A vállalat hosszú távon is arra törekszik, hogy regionális szinten a csoport számára továbbra is az elsődleges beszerzési piacok között legyen számon tartva Magyarország.”