Jamie Oliver is kampányol a brit cukoradó mellett
Március 22. 16:16
Különadót vetnek ki a cukrozott üdítőitalokra Nagy-Britanniában, amelyet a gyártókra terhelnek és két év alatt vezetik be. Mindezt a gyerekelhízás elleni harc jegyében teszik - jelentette be nagy meglepetésre John Osborne brit pénzügyminiszter a parlamentben a 2016/17-es pénzügyi év költségvetési tervét ismertetve.
Osborne hangoztatta, hogy cukrozott üdítőitalok jelentik az egyik fő tényezőt a gyerekelhízásban. Tavaly publikált hivatalos adatok szerint Nagy-Britanniában a 2-15 éves gyerekek 28 százaléka, a felnőttek 61,9 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ami az egyik legrosszabb mutató Európában.
A kormány terve szerint a 100 milliliterenként 5 grammnál több cukrot tartalmazó üdítőkre vetnék ki az „egészségügyi büntetőadót”, amely évi 520 millió font bevételt hozna az államkasszának. Az így keletkező többletbevételből megdupláznák az iskolai sport támogatását.
Jamie Oliver brit sztárséf, aki maga is kampányolt a parlamentben a cukoradó mellett, és „zseniális hírnek” nevezte.
(Forrás: MTI)