Fröccs

Közülük választják majd „Az Év Bortermelője Magyarországon” díj győztesét

November 11. 09:14
Lezárult Az Év Bortermelője Magyarországon díj 2024-es jelölési szakasza. A több száz szakember véleményének összesítése után a Magyar Bor Akadémia kihirdette az öt legtöbb szavazatot kapott termelőt, akik esélyesek a végső győzelemre, Az Év Bortermelője Magyarországon cím elnyerésére.
 
A díjat 34. alkalommal ítélik oda, és a cím a bortermelő több éven át tartó kiemelkedő teljesítményéért, borainak állandó kiváló minőségéért, azok hazai és külföldi sikereiért adományozható. Ez a magyar borászok által elnyerhető legrangosabb hazai kitüntetés.
 
Az idei év jelöltjei ábécérendben:
 
Lamport József – Egri borvidék
Liptai Zsolt – Pannonhalmi borvidék
Ifj. Szentpéteri Attila – Kunsági borvidék
Ifj. Szepsy István – Tokaji borvidék
Vesztergombi Csaba – Szekszárdi borvidék
 
Közülük választják majd  „Az Év Bortermelője Magyarországon” díj győztesét
 
A 2023-as Év Bortermelője Günzer Tamás lett, Ifj. Figula Mihállyal, a 2022-es Év Bortermelőjével itt beszélgettünk korábban. Nyúlné dr. Pühra Beáta 2021-ben nyerte el a díjat. Borbély Tamás 2020-as díjazottal pedig itt olvasható interjú.

Elindult az Országos Étterem Hét

Október 11. 09:02
A 18 napos rendezvényen 11 Michelin-ajánlással rendelkező étterem is részt vesz
 
Október 10. és 27. között, 18 napig tart az őszi Étterem Hét. Országszerte több mint 190 kiváló étterem várja kedvező, fix árú menüsorokkal a vendégeket. Az éttermek között számos a magyar gasztro ajánlások legjobbjai között található, tizenegyen szerepelnek a Michelin ajánló-katalógusában is. A rendezvényre még foglalhatók asztalok, de a minőségi vendéglátást szem előtt tartva a helyek korlátozottak.
 
Az őszi Országos Étterem Héten résztvevő Michelin-ajánlással rendelkező éttermek a következők: Konyhám Stúdió 365 (Fonyód), Costes Downtown, Hoppá! Bistro, Lokal47 (Kéthely-Balaton), Macok bisztró (Eger), Mák étterem, Moszkvatér bisztró, Spago by Wolfgang Puck, UMO Restaurant, Végállomás Bistro & Wine (Miskolc), Zip’s (Miskolc).
 
Az éttermek kifejezetten a rendezvényre állítják össze válogatott alapanyagokra épülő, gondosan megkomponált 3 fogásos menüsoraikat, amelyeket egyedi, fix áron kínálnak.  Az árak nem nőttek a tavaszi szezon óta, így a top kategóriában 5,900 forinttól, a prémium kategóriában 7,900 forinttól, az exkluzív besorolású éttermekben pedig 9,900 forinttól lehet elérni a menüket, szervizdíjjal együtt.
 
Ahogy az eddigi években, így most is kifejezetten ritka és különleges fogások gazdagítják a kínálatot.
Az esemény kizárólag előzetes asztalfoglalással látogatható.
 

Ismerd meg a Balaton őszi arcát! Közel 40 top helyi borász vár kedvezményekkel az őszi hétvégéken

Október 03. 09:19
Október 2-án elindult a Balaton Bor Bár program, melynek célja, hogy a borászatok kedvelői ősszel is felfedezzék a régió egyedülálló borkultúráját, gasztronómiáját. Az akcióhoz eddig közel 40 helyi borász csatlakozott, akik négy hosszú hétvégén mutatják be szortimentjüket és várják kedvezményekkel a látogatókat. 
 
A résztvevő borászatok vállalják, hogy csütörtöktől vasárnapig nyitva tartanak, a hozzájuk betérőket egy-egy pohár üdvözlő itallal kínálják, és vagy 15 százalékos kedvezményt adnak a 10 ezer forintot meghaladó számlájuk összegéből, vagy pedig a fogyasztást követően egy palack ajándék borral kedveskednek nekik.
 
A Balaton nem csak egy fürdőhely. Sőt! Hazánk egyik legnagyobb szőlőtermő területe – mondta Princzinger Péter, a VisitBalaton 365 ügyvezetője. „Az ősz italai, a must, a murci, szép borok és persze pezsgők gazdag választékával várunk mindenkit, legyen akár ínyenc, vagy a borral még csak ismerkedő érdeklődő. Fedezze fel a balatoni borokat, akár önálló programként, akár egy kirándulás, egy túra vagy egy kulturális program után.”
 
A borászatok listája folyamatosan bővül, a kínálatot a balatonborbar.hu oldalon lehet megtalálni.

 

“I stayed in Kadarka and drank it, too”

Szeptember 18. 11:41
A videóban Tony Adamic, az ILoveThisPlace YouTube-csatorna tulajdonosa és riportere meséli el egy varázslatos nap történetét, amely vízzel kezdődött, és tűzzel végződött...
 
 
Toni az elmúlt időszakban két másik magyar vonatkozású videót is készített, az egyiket az idei Hungarian Gettogether rendezvényről, amit hét év alatt megrendezték már Etyeken (Haraszthy), Móron (Csetvei kert), Tokajban (Patricius), Villányban (Siklósi Vár), Pannonhalmán (Pannonhalmi Főapátsági Pincészet), a Balatonon (Kristinus Borbirtok), a hetedikre pedig a Sauska rátkai birtokán került sor. 

Zichy Anna ismét elismerést szerzett a borászat világában

Szeptember 05. 14:37
Zichy Anna ismét elismerést szerzett a borászat világában, folytatva a gróf Zichy család történelmi örökségének új irányát a 21. században. 2023-ban pezsgőjével aranyérmet nyert a Winelovers Wine Awards-on, most pedig első furmint borával bronzérmet szerzett ugyanazon a rangos nemzetközi versenyen. Ez az újabb siker tovább erősíti az arisztokrata Zichy név pozícióját a hazai és a nemzetközi borászközösségben is.
 
Zichy Anna ismét elismerést szerzett a borászat világában

 
A furmint Magyarország egyik legjelentősebb szőlőfajtája. A furmint borok karakterét leginkább a magas savtartalom, a gazdag ásványosság, valamint az elegáns, komplex ízvilág jellemzi. A szőlőfajta rendkívüli alkalmazkodóképessége lehetővé teszi, hogy különböző stílusú borok készüljenek belőle, a friss és könnyed, gyümölcsös ízű boroktól a testesebb, hosszabb érlelésre alkalmas borokig. A furmint szőlőből készült borok illatában gyakran fedezhetünk fel zöld almát, körtét, citrusféléket, valamint mézes jegyeket, míg ízükben a friss gyümölcsösség mellett egyedi, ásványos karakter is megjelenik.
 
A Tokaji Borvidék legszebb dűlőiben található, 30 hektáros szőlőbirtokunk egy valódi családi vállalkozás. A pezsgőkészítést férjemmel, gróf Zichy Aladárral kezdtük 2019-ben. A pezsgő része a családunk mindennapjainak, nem csak a munkánk miatt, hanem mert magunk is szeretjük. Az elegancia és a könnyedség keveredése, amit termékeink hordoznak, életünk része, és nem csak én vagyok így ezzel, hanem fiaim is, akik egyben üzlettársaim. Célunk, hogy elérjük azokat az embereket, akik keresik a minőséget és a különleges élményeket, legyen szó mindennapokról vagy ünnepi pillanatokról."- nyilatkozta Zichy Anna.
 
Zichy Anna missziója, hogy a Zichy nevet a magyar borászatban és a nemzetközi színtéren is még erőteljesebben képviselje. A bronzéremmel jutalmazott furmint bor egy újabb lépés afelé, hogy a Zichy név meghatározó márkájává váljon, itthon és világszerte egyaránt.

Hogy látnak bennünket Champagne-ból?

Szeptember 02. 09:46
A hatodik etyeki PEZSGŐKONFERENCIÁN megtudhatjuk!
 
Az esemény fókuszába idén a Pezsgő márkaépítést és eredetvédelmet állították a szervezők. A szakmabeliek sokat tanulhatnak majd egymástól és a szakemberektől a vásárlói szokások, pezsgőfogyasztási trendek, borvidéki eredetvédelmi tapasztalatok témakörében, de a buborékos italok szerelmesei is megtalálják a számításukat a kóstolós masterclassok és a Pezsgőünnep révén.

Szeptember 6-án a hivatalos megnyitó után egy kormánybiztosi előadással és egy egyetemi professzori prezentációval kezdődik az idei Pezsgőkonferencia. Rókusfalvy Pál és Dr. Törőcsik Mária két egymással várhatóan számos ponton összefüggő előadása pezsgőfogyasztási trendeket és vásárlói szokásokat elemez majd, amely információk nélkülözhetetlen alapját képezik a termelők termékfejlesztési tevékenységének. Az eredetvédelem ugyanis a minőség és a piaci siker feltétele és garanciája, ezért is áll ez a téma az idei esemény fókuszában.
 
Hogy látnak bennünket Champagne-ból?
 
Kalocsai László, Babarczi László, Egly Márk és Gál Péter jóvoltából megismerhetjük a tokaji, etyeki és sümegi tapasztalatokat és megvizsgálják a témát az Agrárminisztérium szemüvegén keresztül is. Különösen izgalmas, hogy Laura Collard jóvoltából azt is megtudhatjuk, hogyan látnak bennünket Champagne-ból, amelyet követően viszont Tüű Péter WSG-okleveles Champagne-szakértő, kétszeres magyar sommelier bajnok jóvoltából megkóstolhatunk „kinti” eredetvédett pezsgőstílusokat.

Persze nem marad el a sokak szerint legizgalmasabb rész az interaktív kerekasztal-beszélgetés sem: érdemes lesz bekapcsolódni Hernyák Tamás (Hernyák Birtok), Lippai Mihály (Virtu Étterem), Dr. Molnár Péter (Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa) és Rozsnyói Krisztián (Fine Brands Company) magyar eredetvédett pezsgők jövőjét kutató vitájába.
 
Az esemény legszebb része pedig vitathatatlanul a Budapest szőlőskertjében, az etyeki szőlős környezetben tartott fantasztikus kóstolókat ígérő Pezsgőünnep és Open Bar. Az érdeklődők számos jegytípus közül választhatnak, érdemes lecsapni az utolsó helyekre! A részletes program a konferencia weblapján böngészhető.

"Egy felejthetetlen pincelátogatás története" címmel lehet nevezni a Hungarianwines boros cikkíró-versenyére

Július 08. 16:16
Az elmúlt hat év során több mint 500 írás érkezett a Hungarianwines.eu boros cikkíró-versenyére angol és magyar nyelven. Összesen több mint 30 országból neveztek Indiától Törökországig, az Egyesült Államoktól Oroszországig.
 
A verseny célja az, hogy segítse a hazai borászatokat a vészesen csökkenő magyar borfogyasztás korában. Hiszen a bor jó, 100% szőlőből készül, van benne szenvedély, művészet, és ott van benne az őseink története!
 
\

Idén egyetlen kategóriát indítanak, hogy minél többen tudjanak nevezni, ez pedig a következő:
"Egy felejthetetlen pincelátogatás története".
 
A szabályok is egyszerűbbek lettek:
– Minden olyan írással lehet nevezni, amely 2024-ben készült, és online elérhető valahol (akár saját Facebook-oldalon, az oldal tetejére "tűzve").
– A hosszúsága minimum 2000 és maximum 10 000 karakter.
– A cikk témája egy (vagy több) magyar pincészet.
– A beérkezett cikkeket a Hungarianwines.eu csapata fogja bírálni. A legjobbnak ítélt 9-12 cikk felkerül a Hungarianwines.eu oldalára (a nevezések számával arányosan), ahol a közönség szavazata dönt majd.
– A győztes ismét spanyol pezsgőtúrát nyer, illetve borcsomagot, digitális érmet és páros meghívót az augusztus 15-i Hungarian Gettogetherre, amelynek helyszíne a Sauska tokaji birtoka.
– Nevezési határidő: július 25. Szavazási szakasz: július 27. – augusztus 5.
A verseny honlapja is hamarosan elkészül bővebb információval, de addig is kóstoljatok, járjátok az országot, és írjatok!
Aki már most nevezne, ide küldje írását!

Ha nyár, akkor buborékok!

Június 24. 10:10
Június 1-jén indult a Magyar Bormarketing Ügynökség fiatalokat célzó országos Buborékok nyara kampánya, amely a tavalyi évhez hasonlóan, 2024-ben is a hazai zenei élet népszerű alakjaival és a legnagyobb zenei fesztiválokon népszerűsíti a minőségi magyar borokon és pezsgőkön alapuló koktélokat. 
 
Követve a tavalyi nyár népszerű állomásait, a fogyasztók idén is találkozhatnak a Magyar Bor standokkal a Balaton Soundon és a STRAND Fesztiválon is, azonban idén a Budapest Parkkal együttműködve egész nyáron egy különleges, Buborékok Nyara Terasszal is várják a budapesti zenei élet szívében a borkedvelő fiatalokat. Koktélpromóció keretében a Sziget Fesztiválon, illetve a BOLDOGkisfalud Fesztiválon is részt vesznek a nyár borkoktéljai. 
 
2024-ben a VALMAR duó, Marics Peti és Valkusz Milán bizonyítja be, hogy a fröccsön túl is van élet. Az együttműködés keretében a nyár egyik nagy slágerének ígérkező PONT JÓ című daluk mutatja be, milyen tökéletesen passzol egy borkoktél a nyári estékhez. 
 
Ha nyár, akkor buborékok!
 
Az MBÜ három koktéllal is készül a nyárra, hogy biztosan mindenki megtalálja a kedvencét. Az italokat Nagy Zoltán, a Boutiq’Bar tulajdonosa, a hazai koktélvilág megkerülhetetlen alakja álmodta meg, így garantált a csavar mindhárom ital esetében. A rozé alapú Pink Vibe kékfrankossal, bodzaszörppel és egy csepp sóoldattal megbolondítva hoz frissességet a baráti iszogatásokba, míg a vörösbor és tonic egyesüléséből született Ruby Tonic a kesernyésebb ízek szerelmeseit szólítja meg. A stílusos tóparti felfrissülést a fehérbor alapú Balaton Rizz garantálja, pezsgővel és levendulaszörppel kiegészülve.
 
A június 21-én, a VALMAR koncert estéjén, a Budapest Parkban megrendezett kampányindító sajtótájékoztatón Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos elmondta, hogy az Ügynökség Buborékok nyara kampányának célja elsősorban az Y- és Z-generáció tagjainak megszólítása, olyan eszközökkel, amelyekre fogékonyak, ez pedig célcsoport-releváns csatornákon, a közterületi eszközök mellett például fesztiválokon, valamint Instagramon, Tik-Tok-on, YouTube-on és influenszereken keresztül történik.
 
Kiemelten fontosnak tartottuk, hogy a tavalyi sikeres együttműködés fényében idén is aktívan bevonjuk a hazai borásztársadalmat a kampányunk megvalósításába, így a "Buborékok nyarához" digitális csatornáikon és országszerte megtalálható, kóstolóhelyi aktivitásaikkal is csatlakozhatnak borászok.” -  tette hozzá a kormánybiztos.
 
A kampány főszereplői tehát a buborékos borok, a pezsgők, a habzóborok és a fröccsök, valamint a bor- és pezsgőkoktélok, amelyek (újra)felfedezésére és felelősségteljes fogyasztására hívja fel a figyelmet a Magyar Bormarketing Ügynökség. 
 

Concours Mondial Bruxelles: 10 magyar aranyérem született

Június 19. 13:44
A 2024-es Concours Mondial Bruxelles nemzetközi borversenyen 10 magyar bor is aranyérmes lett, köztük a Kancellár Birtok 2020-as Nagy-Somlói Furmintja. Korábban beszámoltunk arról, hogy a somlói borászatnak szinte alig van olyan bora, amelyik ne nyert volna már aranyérmet a legismertebb borversenyek valamelyikén, legutóbb a Berliner Wine Trophy-n taroltak, nemrég pedig a Decanter World Wine Awards 2024-en két arany-, egy ezüst-, és hat bronzérmet szereztek. 
 
Concours Mondial Bruxelles: 10 magyar aranyérem született
 
A Concours Mondial de Bruxelles-en aranyérmet nyert továbbá a Streit-Zagonyi Pincészet két bora, az Union 2018 és a Villányi Franc 2018, a Jammertal Koh-I-Noor Merlot 2017, a Bock Libra 2020 és Essencia 2020 is. 
 
További aranyérmes pincészetek: Kvassay Pincészet, Haraszthy Pincészet, TR Wines Tokaj
Az összes magyar aranyérmes bor itt tekinthető meg.
 
Az 1994-ben alapított rangos Concours Mondial de Bruxelles a borversenyek egyik referenciájaként ismert. Függetlensége, szigorú szabványai és kóstolási eljárásai a fogyasztók számára megbízható eligazodási pontot jelentenek. A Concours Mondial de Bruxelles fő céljai között a kezdetektől szerepelt, hogy minőségi útmutatót adjanak a fogyasztóknak szerte a világon, valamint hogy medáljaik útlevelet biztosítsanak a nyertes borok nemzetközi sikereihez. Emellett széleskörú marketingtevékenységgel segítik a díjazott borok értékesítését.
 
 
###ROADBLOCK1###