Nem lehet kitiltani az alkoholreklámokat a Forma 1-ből
Május 30. 20:08
Az FIA elnöke, Jean Todt egy nemzetközi fórumon Németországban kifejtette, hogy szerinte az alkoholreklámok eltörlése egyszerűen lehetetlen lenne, és annak ellenére, hogy az F1 a zéró tolerancia elvét támogatja, a nézőn múlik, hogy milyen jelentést lát bele a márkák feltűnésébe - olvasható a Player.hu-n.
„Az alkoholmárkák reklámozása nem az FIA hatáskörébe tartozik, hanem minden egyes ország saját maga kell megoldja ezt a problémát. Teljesen ellene vagyok az ittas vezetésnek, de az országok kötelessége ezt betartatni. Egyszerűen nem lehet kitiltani az alkoholt, de megtaníthatod az embereket arra, hogy ittasan vezetni veszélyes dolog.”
Az italok népszerűsítése 2008-tól erősödött meg, amikor is a cigarettákat kitiltották a sportágból, és azóta is rengeteg felületet kap a Smirnoff, Kingfisher, Martini és a Johnnie Walker. Néhány országban, például Abu-Dzabiban vagy Bahreinben viszont a vallási okok miatt le kell szedni ezeket a matricákat az autókról.