Egy térképet készítettek (Eurostat adatai nyomán a Quartz), amelyen jól látható, hogy Európa egyes országaiban a városban vagy a vidéken élők a boldogabbak. A kutatásnál arról kérdezték az embereket, hogy mennyire elégedettek az életükkel.
Fontos, hogy a térkép csak az országon belüli különbségeket mutatja, az nem látszik rajta, hogy a bolgárok vagy a magyarok boldogtalanabbak a svájciaknál, akár városban, akár vidéken élnek - írja az Index.hu.
Ozorán, az Esterházy Fogadóközpont felújított épületében nyílik meg csütörtökön a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumnak a szikvízgyártás történetéről szóló kiállításának újabb bemutatója.
A Szóda, egy magyar kultuszital című tárlat június 12-ig látható Ozorán. A tárlat a Szegeden élő, ma is aktív szikvízkészítő iparos Bánffi István több évtizedes munkával gyűjtött anyagát mutatja be, amely Fekete László Gyula gyűjtő különlegességeit tartalmazza.
A kiállítás megismerteti a látogatókat a szóda feltalálásával, gyártásával és a szóda irodalomra és a művészetekre gyakorolt hatásával is. Nemcsak a szódásüveg klasszikus formáit mutatják be, hanem a ma már ismeretlen golyós üvegeket - kracherlit - is, amelyek 100 éve az üdítőitalos és szódás üvegek legjellemzőbb fajtája volt. A kiállítási anyagból kiderül, hogy miként szolgált a szódásüveg politikai üzenetek továbbítójaként, és lett így a korabeli média eszköze.
Bemutatják a szódások legjelentősebb versenytársát, a patronos szifont és olvashat az érdeklődő a szódás lováról vagy szamaráról is. Emellett a közönség megkóstolhatja a kiállítás tárgyát, a szódavizet, ezért valóban gasztro-interaktív kiállításról van szó - írta az eseményről szóló közleményében a Forster Gyula Nemzeti Örökségvédelmi és Vagyongazdálkodási Központ.
A több mint 175 éves szikvízgyártás Magyarországon Jedlik Ányos nevéhez fűződik, aki új módszert talált fel a mesterséges ásványvíz előállítására, mivel az addig használt gyártás technológiai leírásai szigorúan védettek és titkosak voltak. A szénsav vízben történő elkeverésének módját azonban nem Jedlik, hanem Joseph Priestley fedezte fel, de találmányával ő vetette meg a magyar szikvízgyártás alapjait.
A Forster Központ kitért arra is, hogy az ipartörténeti kiállításnak otthont adó épületet, az Ozora főterén álló, egykori Nagyvendéglőt a közelmúltban újították fel, s alakították ki benne az Esterházy Fogadóközpontot. A jellegzetes barokk kori épület a századelő hangulatát, Petőfi és Illyés világát idézi fel. Petőfi Sándor vándorszínészként érkezett Ozorára, és a Nagyvendéglőben lépett először a világot jelentő deszkákra. Az épület falán a költő első fellépésének emlékét tábla őrzi. Illyés Gyula diákkorától kezdődően boldog napokat, hónapokat töltött Ozorán. A falut "álmai városának" nevezte, a Nagyvendéglő alkotóéveinek jelentős színhelye volt. Itt írta például a Puszták népe és a Petőfi című művét - emlékeztetnek a közleményben.
A tejpiaci válságról, az európai-amerikai szabadkereskedelmi tárgyalásokról és a GMO-mentesség fenntartásának ügyéről tárgyalt Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter amerikai programjának első napján Washingtonban. A látogatáshoz időzítve az amerikai fővárosban és New Yorkban gasztronómiai termékbemutatót is tartanak a magyar minőségi konyháról és borokról.
A magyar tárcavezető az amerikai agrártárca miniszterhelyettesével, Michael Scuseval folytatott megbeszéléseket, előadást tartott az Amerikai Magyar Üzleti Tanács képviselőinek, és részt vett két, igen sikeresnek bizonyult magyar agrártermék-bemutatón.
Fazekas Sándor elmondta, hogy Magyarországnak az a célja, hogy minél több minőségi élelmiszer jusson el az Újvilágba. Ilyen élelmiszernek nevezte a mangalicahúsból és a szürkemarha húsából készült feldolgozott termékeket, a mézet, a lekvárt és a borokat, valamint pálinkákat.
Tapasztalatai szerint az amerikai partnerek élénk érdeklődést mutatnak e termékek iránt: a hétfőn tartott termékbemutatón a washingtoni éttermek és szállodák vezető képviselőinek tetszését kifejezetten elnyerték mind az élelmiszerek, mind a borok és pálinkák.
„Japánban ezer étteremben szolgálnak fel magyar mangalicahúst. Ha ott ízlik az embereknek, akkor itt, az Újvilágban szintén sikert arat majd” - fogalmazott Fazekas Sándor. Fontosnak tartotta hangsúlyozni azt is, hogy ma már vannak olyan magyar cégek, amelyek képesek exportálni a nagyon igényes amerikai piacra.
A kéthelyi Kristinus Borbirtok megnyitotta az első magyarországi bormozit, ahol popcorn helyett grissini van, a kólát pedig kitűnő borok "helyettesítik". A tételek minőségére utal, hogy a Kristinus borokat nemcsak a pincészetnél, hanem Michelin-csillagos éttermekben is kóstolhatunk.
Az I Love Balaton blog letesztelte a Balaton bormoziját, amely a Vinocino nevet viseli:
„Kisebb, otthonosabb, mint a plázák mozitermei, a kényelmes fotelekkel és kisebb asztalokkal - a borospoharaknak elvégre nagyobb tér kell, mint a papírpoharas kólának. Nincs idegesítő popcornropogás, itt grissiniket vehetsz a borod mellé, kétféle szósszal. Egyébként minden más hozza a plázás színvonalat – bár az is nagyon romantikus tud lenni, ez nem a szőlőhegyi kertmozi kategória. És az egész egyáltalán nem kerül többe, ment egy plázás mozizás (a jegy 690 forint, a snack szintén, a kimért borok ára változó, de egyáltalán nem szálltak el az árakkal).”
Az erdőbényei Budaházy-Fekete Kúria 2014-es évjáratú Sárgamuskotály tétele ezüst érmet szerzett a Challenge International du Vin borversenyen Franciaországban. Gratulálunk!
Érdekesség, hogy a díjnyertes bor 2015-ös évjárata került a Tokaji Március Nagykóstolón a VIP vendégek az elköszönő táskájába. Ha többet szeretnél tudni a tételről, akkor Dávid Rémusszal készült interjúnkat itt megnézheted.
Eltaktikázta magát az európai almapiac - írja a Világgazdaság.hu. A várakozásokkal ellentétben nem emelkedett, hanem alacsony szinten stabilizálódott az alma felvásárlási ára. Ha ősszel eladják a termést, szerény nyereségük lehetett volna.
A baj csak az, hogy a termelők a drágulásra várva tovább tárolták az almát, amely így most már csak veszteséggel adható el. Hiszen a termés tárolási költsége megnöveli a kilónkénti árat is. A jó 2014-es termés, az orosz embargóval párosulva, jelentős kínálati többletet teremtett az EU-ban, főként a sok lengyel alma hirtelen megjelenése okozott gondokat. Tavaly aztán viszonylag kevés alma termett, ekkor mindenki drágulásra számított – fejtette ki a Világgazdaságnak Ledó Ferenc, a Fruitveb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke.
Az egri Juhász Testvérek Pincészet 2016-ban tartja huszadik születésnapját, amelyet méltó módon szeretnének megünnepelni, hogy minél több borkedvelő tudjon velük együtt örülni.
Juhász Attila és Juhász Péter még 1986-ban örökölték meg a három hektáros birtokot Egerben, majd a folyamatos sikerek arra sarkallták őket, hogy növeljék területeiket. 1996-ban az őstermelő testvérpárból komoly vállalkozó vált, így alapult meg a Juhászvin Kft, amely tíz évvel később palackozott tételekkel is megjelent a borpiacon.
A Juhász Testvérek népszerűsége évről évre növekszik. Nagyon fontosnak tartják a személyes kapcsolatot a fogyasztókkal, így folyamatosan borkóstolókat, bemutatókat és vacsorákat szerveznek a borkedvelők számára. A siker kulcsa az is, hogy a Juhász borok nemcsak jók, hanem megfizethetőek is.
2016-ban már húsz éves fennállását ünnepelheti a pincészet. Ezen születésnap alkalmából egy egész éven át tartó nyereményjátékban vehetnék részt a borkedvelők. A fődíj egy robogó, de még sok más ajándék is gazdára vár.
Hogyan tudsz játszani?
Minden 2016-ban forgalomba kerülő Juhász borra egy kis matricát ragasztottak, amellyel jelezik a húsz éves évfordulót. A matricák az üvegekről leválaszthatóak. Azok, akik ezekből legalább ötöt összegyűjtenek, sorsoláson vesznek részt és értékes ajándékokat nyerhetnek. (A Juhász Rosé nem vesz részt a játékban.)
A beküldött gyűjtőlapok minden hónapban sorsoláson vesznek részt. Havonta 3 nyertest sorsolnak ki, akik 6, 3 és 2 palackos Juhász testvérek Pincészet borválogatást nyernek. Az első sorsolás: 2016. április 30.
A december 10-ig beküldők közül egy valakit párjával meghívnak a december 29-i Egri Borszalon rendezvényre. (Szállás és belépőjegy). Sorsolás: 2016. december 15.
Fődíj: egy robogó
2. Díj: 3 nap 2 éjszakás wellness hétvége a felsőtárkányi HOTEL Bambara 4 csillagos luxus szállodában 2 fő részére, + egy borkóstoló a Juhász Testvérek Pincészetnél.
3. Díj: 3 nap 2 éjszakás wellness hétvége Szilvásváradon a Szalajka Liget 4 csillagos luxushotelben 2 fő részére, + egy borkóstoló a Juhász Testvérek Pincészetnél.
A fődíjat 2016. december 30-án sorsolják ki (az addig nyertes gyűjtőlapok is részt vesznek a sorsoláson)
Jakub Marian cseh nyelvész és matematikus kielemezte, és térképen ábrázolta az Egészségügyi Világszervezet (WHO) alkoholfogyasztásáról szóló adatait. A sörfogyasztásban, nem meglepő módon, a csehek járnak elől. De ezzel szemben a portugálok megelőzték a franciákat a borfogyasztás terén.
Magyarországon 71 liter sör fogy egy évben, míg borból csupán 30 (egy főre számítva).