Bálint László a díjátadó elején elmondta, hogy sok vita van a borversenyek és medálok fontosságáról, de már ez is marketing-értékkel bír: folyamatosan beszélni kell a borokról, az eredményekről. Ha egy borász nevez egy versenyre, akkor bátor és kíváncsi egyszerre, megméretteti magát, és ez mindenképp a javára válik, ez kell a fejlődéshez.
A díjátadó eseményen 58 oklevelet osztottak ki, a legtöbbet személyesen adták át a boárszoknak vagy a pincészet képviselőjének. A díjazottak között ott volt többek között a villányi
Bodor Borászat (Grand Gold, Best of Cabernet Sauvignon, Legjobb tanninhangsúlyos vörösbor), a
Pajzos Tokaj (Grand Gold, Best of Hungary, Legjobb édes bor), a
Trifecta Wines (Grand Gold, Best of Furmint), a
Kreinbacher Birtok (Gold, Legjobb pezsgő) és a
Jammertal Borbirtok (Gold, Best of Pinot Noir, Best of Syrah, Legjobb gyümölcshangsúlyos vörösbor). Ez utóbbi egyúttal a legtöbb érmet szerezte a versenyen, és ezzel elnyerte a
Halimba Crystal által átadott
Az Év Pincészete különdíjat is.
A Winelovers tevékenységével, kísérő eseményeivel a borvilág jelenlegi hiányosságaira, a piaci szereplők igényeire kíván választ adni. A borászatokat közvetlenül, személyesen és közvetetten, nemzetközi marketing-tevékenység által is segíti a márkaépítésben. Egy ilyen nagyszabású borverseny és a kiosztott díjak a hazai sajtó figyelmét is felkeltették, cikkezett róla többek között az Index, a Hvg és Híradó.hu portál is.