Az amerikai whiskey a tavalyi harmadik helyről lépett előre, ezzel maga mögé utasítva a Hennessy-t. Ebben az évben összesen 144 brand kerülhetett be a legjobbak közé.
Legalább 20 000 darab 9 literes kartonnal kell értékesíteni egy italból ahhoz, hogy jegyezzék az IWSR listáján, emellett követelmény az is, hogy a márka jelen legyen a nemzetközi piacon. A 2014-es rangsort többek között a tavalyi eladási adatok, az elért növekedés és az ital ára alapján állította össze a szervezet. Az első két helyezett, a Jack Daniel’s és a Johnnie Walker, azonos pontszámot ért el.
A szakértők szerint az amerikaiak kedvenc whiskey-je a kitűnő minőségen kívül, erős brandépítési stratégiájának köszönheti előretörését. Ráadásul a márka legújabb húzása, a lágyabb ízek kedvelőit megcélzó Tennessee Honey is sikernek bizonyult, ugyanis a legfrissebb adatok szerint megnőtt a női vásárlók száma az új termék bevezetésével.
A közel 150 italt felsorakoztató listán figyelemre méltó eredményt ért el a Finlandia is, a vodkák közül az ötödik helyet szerezte meg, míg összesítésben a 15. helyen végzett. Az el Jimador kategóriájában szintén ötödik lett, míg a teljes listán a 85. helyet foglalja el.