Lassan tönkremennek a hazai borászatok?A Pénzcentrum cikkében hat hazai borrégió nagyobb pincészeteinek tavalyi teljesítését vizsgálták az éves üzleti beszámolójuk alapján. A kép nem túl rózsás: alig van olyan borászat, amelyik jobb évet zárt volna a tavalyinál.
Mennyi marad egy palack bor árából a borász zsebében?A borászok a kárvallottjai a nagy áruházláncok óriási nyereségének? A Borászportál megkereste az ágazat egyes szereplőit, hogy mondják el a véleményüket a kialakult borpiaci helyzetről.
Sokkal kevesebb bor jön tartálykocsibanA borpiacon az az adminisztratív akadályoknak és a földrajzi jelzés nélküli borokra kivetett ellenőrzési jegynek köszönhetően a felére csökkent a hazánkba érkező, sokszor silány minőségű külföldi borok mennyisége.
Stratégiai pont a kékfrankos, az olaszrizling és a furmintMég idén elkészülhet a szőlészeti-borászati ágazati stratégia, amelyben az illatos fajtákat, a kékfrankost, a nagy fehérborokat, a rozékat és a bikavér helyezik majd előtérbe.
C-típusú átvilágítás alatt áll a magyar borpiacA Hegyközségek Nemzeti Tanácsa által földrajzi jelzés nélküli borokra vonatkozó ellenőrző jegy kapcsán az elmúlt egy hónap tapasztalatai alapján látható, hogy az intézkedés látványos eredményeket hozott - olvasható a Földművelésügyi Minisztérium közleményében.
Bekeményített a kormányA szüret ideje alatt gyakorlatilag nem lehet majd borokat hozni Magyarországra. A kabinet a későbbiekben további jogi eszközök életbe léptetését is tervezi.
Megyünk a nemzetközi borpiacra?A feltörekvő borvidékek kerülnek a figyelem középpontjába nemzetközi piacon - írja közleményében a Tokaj Kereskedőház Zrt.
A bor címkéje egy fontos kommunikációs felületCímkézni nem könnyű. Nem csak azért, mert számos jogszabálynak kell egyszerre megfelelni, hanem azért is, mert a címke egy fontos kommunikációs felület, ahol a bortermelő közvetlen kapcsolatba léphet fogyasztójával.
Amit egy bor címkéjén mindenképpen meg kell találnunkA bor az elmúlt évtizedekben bekövetkezett fogyasztói magatartásváltozások ellenére továbbra is bizalmi termék. Viszonyulásunk egy palack borhoz egészen más, mint bármilyen más termékhez. Bort leginkább nem szükségből fogyasztunk. Ezért a palackban rejlő borral szemben is mások az elvárásaink egy átlagos élelmiszerhez képest.