Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszter-helyettese szerint a közép- és hosszú távú cél az lenne, hogy emelkedjen a bor értéke. „A vásárlók ne csupán az olcsó árat nézzék, hanem azt is, hogy milyen minőséget képvisel. Szerencsére egy ilyen versenyen mindenkinek egyenlő esélyei vannak, komoly sommelier-ék, bormesterek is vannak a zsűriben, de azt is látni kell, hogy az európai beszerzők nagyon pontosan tudják, mire van szükségük. Meghallgatják az itteni szakemberek tanácsait, de tudják, mit szeretnének. Az igények piaconként változnak, ezért jó, hogy a magyar paletta nagyon színes. Nem kell szégyenkeznünk, van elegendő borunk, de a presztízsét, árát kell emelni a magyar bornak.”
Dinamikusan nő a magyar borok exportja, de még mindig olcsóbb a magyar bor, mint például az osztrák - mondta el az
Infórádónak a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszter-helyettese. Szabó László hozzátette: a minőséget és a magyar bor presztízsét kell növelni.
Szabó László kiemelte: „mindenképpen az lenne a cél, hogy ne mennyiségben, hanem minőségben és presztízsben tudjunk nőni. Erre az ilyen események, mint a Lidl Borexpója, kiválóak. Ők itt több száz borásztól hétszáz bort kóstoltatnak meg, egyrészt ők is kiválasztják azokat a borokat, amelyek a magyar polcokra fognak kerülni, másrészt több ország - Szlovákia, Csehország, Lengyelország, Románia, Németország, Egyesült Királyság, Horvátország - beszerzői is itt vannak, akik kiválogatják azokat a borokat, amelyek a piacaik ízlésének megfelelnek. Van, ahol a bikavér a legnépszerűbb, máshol a félédes borokat szeretik, van, ahol kifejezetten az aszúra mennek rá, de a furmint is egyre nagyobb teret nyer, nagyon népszerűek a magyar kékfrankosok.”