A Balaton vonattal is csak 70 percre van a fővárostól, a két brand összeköthető lenne, hozzájárulna a Magyarországon töltött vendégéjszakák számának növeléséhez - mondta Hoffmann Henrik, a Magyar Turisztikai Desztináció Menedzsment Szövetség elnökségi tagja március 1-én az Országmárka 2.0 című konferencia záró részében.
Hoffmann Henrik kiemelte, hogy az ország turisztikai teljesítményének 25 százaléka a Balatonon keletkezik, ugyanakkor számos probléma akadályozza a régió egységes kezelését.
"A Balaton három megyéhez és statisztikai régióhoz tartozik, így nehezen alakítható ki egységes közlekedés, akadályok gátolják az egymásra épülő programok megszervezését. Vannak jól működő civil kezdeményezések, de infrastruktúrára van szükség és ezen lehet változtatni" - vélekedett a turisztikai szövetség vezetőségi tagja.
Úgy vélte, hogy a Balaton versenyképes lehet más európai nagy tavakkal, sőt, akár tengerekkel is, például a helyben termelt és készített gasztronómiai termékeivel.
Lobenwein Norbert, a Nagyon Balaton egyik vezetője felidézte, hogy a 2007-ben Zamárdiban indult Balaton Sound fesztivál rengeteg turistát, fiatalt vonzott a Balatonhoz. Megjegyezte, hogy a Sound sikere nyomán született meg az ötlet egy több helyi rendezvényt összefogó fesztiválsorozat létrehozására. Így született meg 2013-ban a Nagyon Balaton, amelyhez ma már mintegy harminc rendezvény tartozik, a Művészetek Völgyétől a Kultkikötőig, ezek külföldön is jó hírét viszik a Balaton régiónak. "Nem volt olyan partner, aki ne fogadta volna tárt karokkal a z összefogásra vonatkozó kezdeményezést, a gondolatot, hogy a Balaton másról is tud szólni, nem csak a retróról" - mondta Lobenwein Norbert.
Az Országmárka 2.0 című keddi konferencia az Akvárium Klubban a Design Terminál, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda és a Budapest Barátai Együttműködés szervezésében valósult meg.
(MTI)