Rozéval szurkol a magyar
Június 22. 17:19
Az utóbbi 10 évben lezajlott „rózsaszín forradalomnak” köszönhetően a rozék elképesztő népszerűségre tettek szert, és úgy fest, hogy a meccsek alatt is előszeretettel választják a szurkolók ezeket a borokat.
A Varga Pincészet a 2010-es foci világbajnokság alatt internetes kérdőív segítségével felmérte, hogy milyen italokat választanak a Facebook rajongóik a meccsnézéshez. A megismételt kutatás most érdekes adatokat hozott a felszínre.
A pincészet követői a meccsekhez 80 százalékban választanak inkább bort vagy fröccsöt más italok helyett. A fröccs népszerűsége a nők között nem változott, a férfiak viszont nagyobb arányban választanak meccsnézéshez sör helyett fröccsöt.
A fröccs mellett szurkolók esetében 35 százalékról 41 százalékra nőtt a rozéfröccs aránya, bár a fehérboros fröccs még mindig vezet 48 százalékos aránnyal. A növekedés egyik oka, hogy a rozé az idősebb korosztályt is meghódította. 2010-ben az 55 év feletti válaszadók csupán 14 százaléka készítette rozéból a fröccsöt, ez az arány mostanra több mint megduplázódott, 32 százalékra emelkedett. De a rozé még ennél is sokkal népszerűbb a fiatalabbak körében: a 18 és 24 év közötti válaszadók több mint kétharmada (!) szavaz a rozéra, ha fröccsről van szó. Továbbra is igaz, hogy a nők „rozésabbak”, de a korábbi felméréshez képest a férfiak körében is jelentősen nőtt a rozét választók aránya.