Üzleti fogás csupán, vagy valós fogyasztói igény szülte a diétás pezsgőt?
November 15. 15:00
A borok és pezsgők világát is elérte napjaink egészséges életmód őrülete, és ez diétás pezsgőben, illetve proseccóban öltött testet. Az angliai Thomson & Scott „Skinny Prosecco” és „Skinny Champagne” nevű terméke egyértelműen a cukor nélküliség, mint életmód mellékterméke, ígéretükhöz híven velük az ünnepek alatt sem kell számolni a kalóriákat az öntudatos fogyasztóknak.
A termékek fogadtatása persze nem mondható egyértelműen pozitívnak. Van, aki szerint ez csupán egy „egészséges ital”, míg a kritikusabb vélemények szerint sokkal szórakoztatóbb a pohárban játszadozó buborékokat számolni, mint a kalóriákat. Amanda Thomson, a cég alapítója szerint pedig egy új szegmensét alkották meg az alkoholos italok piacának a csökkentett cukortartalmú pezsgővel és proseccóval.
A cégtulajdonos saját bevallása szerint nem a kalóriák folyamatos számolgatása, hanem az egészséges életmód ösztönözték, amikor megalkották a „Skinny” termékcsaládot. Thomson minden olyan termékből szeretné kiűzni a cukrot, ahol ténylegesen nincs is rá szükség, és az étkezés mellett az italok terén is törekszik a tisztább fogyasztói szokások kialakítására.
A „Skinny Prosecco” és „Skinny Champagne” ugyanakkor nem teljesen cukormentesek és joggal merülhet fel a kérdés, hogy például a száraz pezsgőnél, vagy proseccónál miért és hogyan lesz szárazabb ez az ital. Átlagosan egy liter proseccóban 80 kalória és körülbelül 12-15 gramm cukor található, szemben a Thomson-féle proseccóval, amelyben mindössze 7 gramm cukor fedezhető fel.
A különbség tehát jelentősnek mondható, bár a csökkentett szénhidráttartalmú prosecco és pezsgő nyújtotta ízélményről sajnos nincsenek információink, a „Skinny” termékek egyelőre csak az Egyesült Királyság területén érhetők el.
A termékek fogadtatása persze nem mondható egyértelműen pozitívnak. Van, aki szerint ez csupán egy „egészséges ital”, míg a kritikusabb vélemények szerint sokkal szórakoztatóbb a pohárban játszadozó buborékokat számolni, mint a kalóriákat. Amanda Thomson, a cég alapítója szerint pedig egy új szegmensét alkották meg az alkoholos italok piacának a csökkentett cukortartalmú pezsgővel és proseccóval.
A cégtulajdonos saját bevallása szerint nem a kalóriák folyamatos számolgatása, hanem az egészséges életmód ösztönözték, amikor megalkották a „Skinny” termékcsaládot. Thomson minden olyan termékből szeretné kiűzni a cukrot, ahol ténylegesen nincs is rá szükség, és az étkezés mellett az italok terén is törekszik a tisztább fogyasztói szokások kialakítására.
A „Skinny Prosecco” és „Skinny Champagne” ugyanakkor nem teljesen cukormentesek és joggal merülhet fel a kérdés, hogy például a száraz pezsgőnél, vagy proseccónál miért és hogyan lesz szárazabb ez az ital. Átlagosan egy liter proseccóban 80 kalória és körülbelül 12-15 gramm cukor található, szemben a Thomson-féle proseccóval, amelyben mindössze 7 gramm cukor fedezhető fel.
A különbség tehát jelentősnek mondható, bár a csökkentett szénhidráttartalmú prosecco és pezsgő nyújtotta ízélményről sajnos nincsenek információink, a „Skinny” termékek egyelőre csak az Egyesült Királyság területén érhetők el.