Fröccs

Válassz bort a pizzádhoz!

Március 05. 20:35
Ha pizza, akkor olasz! A Gamberro Rosso facebook oldalán az alábbi képet osztotta meg. Válassz a pizzádhoz a megfelelő olasz borok közül! Ez hasznos lehet Itáliában.
 
 
 
 

Nem maradunk tovább a bormarketing konferencián

Március 05. 20:01
Mert vége van. Volt egy pazar kerekasztal beszélgetés a végén, amiről később részletesen is beszámolunk!
 
Vannak jó dolgok a magyar borral kapcsolatban a világban, és van számos rendezetlen kérdés is. Miklós Csabi, móri borász a végszavában azt mondta: Magyaroroszág vonzó, a magyarok vonzók, a magyar bor vonzó - ezt kell a zászlajára tűzni a marketingnek. Hajrá!

Ezért olyan drága a bor az éttermekben

Március 05. 19:20
Mindenki rengeteget tesz a borért, az előállításáért, az értékesítéséért, mégsem jut belőle senkinek sem elég – mondta Zsidai Zoltán Roy, étteremtulajdonos a Borjog és Bormarketing Konferencián.
 
Az asztalra kerülő borok árában ott a 27% áfa, 30-40% a borász, a kereskedő költsége, 12% megy az infrastrukturális eszközökre 20-25% a vendéglátóhelyen dolgozók munkabére, és kb. 13% marad az étteremnek – így néz ki az éttermi matematika.
 

Amit nem tudtál a tokaji bormarketingről

Március 05. 18:05
Tokaj jövője abban áll, hogy a luxuspiacot célozza meg, ne pedig a piac egészét – mondta Pierre-Emmanuel Maire a BrandThinkTank alapítója, vezérigazgatója a bormarketing konferencián. Szerinte Tokajban nagy mennyiségben állnak rendelkezésre magas minőségű borok, amelyeknek a luxuspiacon a helyük.
 
Létfontosságú, hogy Tokaj álomként határozza meg magát, nem csak egy termékként, hiszen a luxuspiac az álmok piaca – mondta. A termék szerinte csak ennek az álomnak a megtestesülése. A luxustermékeket egy megfoghatatlan elem határozza meg – fogalmazott, Tokaj esetében meg kell határozni, hogy mi ez a plusz érték.

Figula Mihály: túlbonyolítjuk a szabályozást

Március 05. 17:30
A Balatonfüred-csopaki borvidéken dolgozó Figula Mihály szintén érdekes kérdéseket vetett fel a Borjog és Bormarketing Konferencián. A borvidéki, országon belüli változatosságot vajon szerencsés-e annyira reklámozni, mint amennyire mi tesszük – vetette fel. Szerinte ugyanis ha ennyi féle szabályozást, bortípust állítunk elő, nagyon nehéz lesz azokat a fogyasztó (pláne a külföldi fogyasztó) felé kommunikálni. Valóban, az átlag borkedvelőt vajon mennyire érdeklik ezek a részletek?

„Ha az ország a vásárlók fejében az alsó polcon van, nagyon nehéz az onnan származó termékkel szemmagasságba kerülni”

Március 05. 17:08
Érdekes előadást tartott Ipacs Géza, grafikus a Borjog és Bormarketing Konferencián, a fenti mondatot is ő mondta.
 
Szerinte Magyarország nem döntötte el, hogy a magyar bor regionális, vagy internacionális termék. Előbbi esetben az érték növekedése, utóbbi esetben a volumen növelése a jövő. Az előadó szerint ez a legfontosabb eldöntendő kérdés, ennek a tisztázása után kell újragondolni a piacokat.
Ipacs szerint a furminttal kellene megpróbálni felépíteni a magyar bor imázsát, hasonlóan a Franciaország – pinot noir, Ausztria – zöld veltelini, stb. párokhoz. A furmint által megszerzett pozíciók segítségével szerinte az egész magyar borászatot újra lehetne pozícionálni a világban.

Erre turnéznak idén a legjobb magyar borok

Március 05. 12:52
Horkay András, az Országos Borszakértő Bizottság elnöke a Borjog és Bormarketing Konferencián elmondta, hol mutatják be az Országkóstoló legjobb tételeit. A sorozat a VinCE Budapesten indul, aztán jön majd a düsseldorfi ProWein, a pekingi Magyar Hónap, majd a felsőoktatási intézmények bor promóciós roadshowja után az OMÉK 2015, ezt követően pedig a Prowein China, majd a Hong Kong Wine Fair következik.

Kicsik vagyunk a világ borpiacán, de...

Március 05. 12:12
Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára a Borjog és Bormarketing Konferencián elmondta, hogy – habár a tradicionális borkészítő országok világpiaci részesedése csökken, csakúgy, mint a hazai borfogyasztás – az import növekedett, de nem éri el az export mennyiségét. Az adatok szerint értékesebb borokat exportálunk, mint amilyeneket behoznak az országba.
 
Kicsik vagyunk a világ borpiacán, de jóval több kiváló minőségű bort tudunk itthon előállítani, mint elfogyasztani. Gál Péter rámutatott: a nemzetközi piacon jelenleg olcsó magyar borok árát a hozzáadott érték növelésével tudjuk emelni, és ezzel felzárkózni a világpiac vezető országaihoz.
 
A magyar borászatban óriási lehetőségek rejlenek – mondta a helyettes államtitkár, a nemzetközi sikerhez pedig arra van szükség, hogy a hazai termelők „egy irányba dolgozzanak”.