Az Alföldön készül a Szovjetszkoje Igrisztoje "orosz" pezsgő

Borászportál
2014. január 28., 09:26


Bírság - A címben található információt feltéve mindig is tudták olvasóink, de mindenki más csak hétfőn csodálkozott rá erre a tényre, amikor a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 15 000 000 forint bírságot szabott ki a gyártóra, a fogyasztók megtévesztése miatt.
Az Alföldön készül a Szovjetszkoje Igrisztoje \
 
Az Alföldön készül a Szovjetszkoje Igrisztoje A Royalsekt Pezsgő-, Bor-, Üdítőital-gyártó Szövetkezeti Pincészet Zrt. (Royalsekt Zrt. [képünkön a cég izsáki gyára látható]) által gyártott és forgalmazott „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgőcsaládot népszerűsítő reklámokban, 2010 decembere és 2013. március 31. között megjelenő szövegek és a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, a vállalkozás orosz pezsgőt, azaz Oroszországból importált pezsgőt vagy orosz alapanyagokból készülő terméket forgalmaz.

Ezt támasztotta alá, hogy a reklámokban kiemelten szerepelt a termék megnevezése orosz nyelven, cirill betűkkel, valamint a reklámokban az orosz címerrel szinte mindenben megegyező ábra is szerepelt. Az orosz pezsgő látszatát keltette továbbá a „pezsgők cárja” szlogen is, amely alapján a fogyasztók szintén azt gondolhatták, hogy reklámozott termék orosz pezsgő.
 
A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul keltette azt a látszatot, hogy a „Szovjetszkoje Igrisztoje” terméke orosz pezsgő, mivel a pezsgő Magyarországon, magyar alapanyagból készült. A GVH megállapította, hogy a Royalsekt Zrt. fenti tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 15 000 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A jogsértés megállapítása mellett a GVH azt is megtiltotta a Royalsektnek, hogy a kereskedelmi kommunikációiban, az általa gyártott és forgalmazott „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgők eredetére vonatkozóan azt az üzenetet közvetítse a fogyasztóknak, hogy azok orosz termékek. A bírság meghatározásánál a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a reklámokkal a fogyasztók széles körét elérte a vállalkozás.
Winelovers borok az olvasás mellé