Bormarketing és értékesítés #4: Verseny az egész világBormarketing és értékesítés tanfolyamunk végéhez érkeztünk: búcsúzóul a borversenyek és az export fontosabb kérdéseit jártuk körbe.
Fejenként 26 liter bort iszunk éventeMagyarországon 26 liter bort fogyasztunk fejenként egy évben, ez a franciák (42 liter) és az olaszok (34 liter) teljesítményétől elmarad.
Egyre kevésbé szomjasak az olaszokÚj statisztika látott napvilágot a 2015-ös év legnagyobb borfogyasztóiról. Megmutatjuk kik voltak a legszomjasabbak, kik vezetik az élmezőnyt és kik a legnagyobb visszaesők.
Szőlőtermelés: Kína már dobogósSpanyolország és Franciaország mögött Kínában termelnek a legnagyobb területen szőlőt.
Csökkent a borimport mennyisége 2015-benA borimport csökkent, a magyar borexport értéke pedig nőtt a tavalyi évben 2014-hez viszonyítva. Mindezek mellett a magyar bor literenkénti átlagára 2015-ben emelkedett - mondta el Gál Péter a Földművelésügyi Minisztérium (FM) eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára.
Alig ismert borvidékről indul a magyar bor export több mint egyharmadaA hazai borvidékek közül Tokaj és Eger mellett Villány a legismertebb, pedig számtalan okot lehet találni, miért ne érdemelne legalább ilyen figyelmet a Mátrai borvidék, „ahol a hegy és a Nap összeér”.
Magyar butikborászat hódítana KínábanSaját képviseletet hozott létre Kínában Malatinszky Csaba, a Malatinszky Kúria tulajdonosa, aki egyelőre a saját boraival, később pedig több magyar termelő boraival szeretne jelen lenni az ázsiai piacon.
Sokkal kevesebb bor jön tartálykocsibanA borpiacon az az adminisztratív akadályoknak és a földrajzi jelzés nélküli borokra kivetett ellenőrzési jegynek köszönhetően a felére csökkent a hazánkba érkező, sokszor silány minőségű külföldi borok mennyisége.