Malatinszky Csabának 2006 óta van kapcsolata kínai partnerekkel, most pedig képviseletet hozott létre az ázsiai országban. A borász az Inforádiónak nyilatkozva elmondta, hogy következetes munkával többé kevésbé állandóan jelen szeretne lenni a kínai borpiacon. Jelenleg első sorban luxusszállodákba szállít. A villányi birtok évi 100-150 ezer palackos termelésének a felét néhány éven belül Malatinszky szerint el tudják majd helyezni a távol keleti piacon.
A villányi termelő a rádió Hordóminta című műsorának nyilatkozva kifejtette, hogy Kínában 1,5 milliárd ember él, ami nagyon jelentős piac. Az átlagfizetés nagyjából egyenlő, vagy kissé magasabb a magyarországinál. Tehát van fizetőképes kereslet, a borfogyasztás pedig divatos.
Gondoljunk bele, hogy mennyi bort vesz fel egy ekkora ország – mondta Malatinszky, hozzátette, hogy ugyanakkor a kínaiak immár a legnagyobb bortermelők között is ott vannak. Leginkább fehérborokat készítenek, az igazán jó vörösöknek a termőhelyét még nem találták meg, ám egy ekkora országban minden lehetséges.
Kína hatalmas piac, de olyan, mint egy nagy csomag: ott van előttünk, látjuk, hogy el kellene vinni valahová, de nem tudjuk, hogyan fogjuk meg – szemléltette. Hozzátette: az egész világ tanulja, hogy lehet üzletelni a kínai felekkel. A tapasztalatok gyűlnek, és „sokkal jobban kitisztult számomra, hogy milyen módon, milyen szintekre tudom eljuttatni a boromat.”
Kínában épp a borkultúra hiányából fakadóan nem létezik az a borkereskedői hálózat, amely sok országban adott, ezért leginkább spotvásárlások vannak. A kínai emberek nagyon jó üzletemberek és roppant gyorsan reagálnak – sorolta tapasztalatait a borász. Léteznek olyan cégek, amelyeknek a fő profiljuk például a kohászat, de közben foglalkoznak ékszerekkel, ingatlanokkal, és belevágnak a borkereskedelembe is - mondta.
Malatinszky Csaba a saját boraival első sorban a gasztronómiában jelenik meg Kínában. Több neves szállodával is kapcsolatba került, ami egy remek piac, hiszen a távol keleti országban igen nagy a belföldi turizmus, és az üzleti utak száma is igen magas, az öt csillagos hotelek 95%-os kihasználtsággal működnek.
Pillanatnyilag első sorban saját borokkal, a piac stabilizálásával foglalkozik a cég, de szeretnének majd más magyar borokat is kivinni.
A kínai borkultúrával kapcsolatban a borász kifejtette, hogy immár nem csak az számít a tehetős keleti vásárlóknak, mennyire drága, illetve prémium egy bor. Megjelentek azok a fogyasztók is, akik részletesen kóstolnak, és egyre többen vannak, akik értenek a borhoz.