A kutatást az International Organization of Wine nevű nemzetközi szakmai szervezet kezdeményezte –
írja a Telegraph.co.uk. Mint a legtöbb európai nemzeté, az olaszok borfogyasztása is megtorpant. Ez már csak azért is ironikus, ugyanis 2015-ben az olaszok leszorították a trónról a franciákat bortermelésben, de úgy tűnik, hogy szomjúságukat elveszítették. Mi történik a nagy borivó olasz nemzedékkel?
Ami a borfogyasztást illeti, a pódium legtetejét a britek foglalják el, őket szorosan követi Franciaország és Németország. Ez az első alkalom, hogy az olaszok lecsúsztak a dobogóról, és szorosan a németek után kullognak. A 2008-as recesszió, rendesen hazavágta az olasz borágazatot, és ez 19 százalékos visszaesést eredményezett a tarján borfogyasztásban.
Egy olasz családban átlagosan kevesebb, mint 37 liter bor jut egy főre évente és az olaszok mindössze 21 százaléka iszik bort minden nap. Meglepő és egyben szomorú hír Olaszországra nézve, de a lakosság közel fele egyáltalán nem ivott bort az elmúlt évben.
Mindennek ellenére, az olasz borszakértők, pozitívan tekintenek a változásra, úgy vélik, hogy elindult egy sokkal tudatosabb borfogyasztás a lakosság részéről, ahol előtérbe kerül a minőségtudatosság és olyan boroknak a keresése, amelyek superior megjelölésben részesülnek. Több olasz borral találkozhatunk az Egyesült Államokban és Németországban, ahol a legkedveltebb borok közé ásta be magát a Prosecco és a Chianti. A pangó belföldi piac felélesztése nem elsődleges cél, a bortermelők fókuszába a sokkal jövedelmezőbb export piac került. Ma már minden ötödik palack olasz bort külföldön értékesítenek.