Csupa erő, csupa izom, minden reggel iskolatejet iszom!
December 10. 17:55
Ha nem is ezzel a szlogennel, de decemberben folytatódik a minőségi hazai tejtermékek népszerűsítését célzó, nyáron kezdődött marketingkampány a Földművelésügyi Minisztérium, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgatósága és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködésében.
A Magyar Turizmus Zrt. közleménye kiemeli: a tejtermékek marketingkampányával a kormány a hazai tejtermelőknek és -feldolgozóknak nyújt segítséget. Magyarországon szigorúan ellenőrzik a termelőket és a feldolgozókat, ami biztonságos terméket garantál a vásárlóknak. A megbízható és jó minőségű tej ismertetőjegye a tejszív-védjegy, amely egyre több hazai eredetű tejterméken megtalálható. A minőségi, hazai termékek fogyasztása és vásárlása munkahelyeket tarthat meg.
A közlemény idézi Font Sándort, az Országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnökét, aki elmondta: a tejkvóta-szabályozás az EU-ban áprilisban megszűnt, ami komoly kihívást jelent a hazai tejágazatnak.
A tejtermelés szempontjából szerencsésebb helyzetben lévő országok - például Írország, Németország vagy Hollandia -, elárasztották a piacot az olcsó, dömpingáron kínált tejjel. Ezzel a magyar gazdák nem tudnak versenyezni, miközben a hazai tejtermékek kiváló minőségűek - tette hozzá.
A belföldi kereslet növelése érdekében a tejfogyasztást ösztönző programokra és aktív marketingtevékenységre van szükség. A hazai fogyasztókhoz azt az üzenetet kell eljuttatni: nagy jelentősége van annak, ha megbízható forrásból származó, nyomon követhető, jó minőségű adózott tejet és tejterméket vásárolnak. A kormány ehhez minden eszközt és támogatást igyekszik biztosítani - mondta Font Sándor.
Lipcsey György Imre, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese emlékeztetett: az idei tejkampány már nyáron elindult, de a cél változatlanul a minőségi, magyar, tejszív logóval ellátott tej fogyasztásának népszerűsítése és ösztönzése. A fogyasztókat - a gyerekektől a nagyszülőkig - tv-, rádióreklámokkal, és online kampánnyal szólítják meg, az iskolákban előadásokkal, oktatófilmmel, kiállításokkal, interaktív játékokkal népszerűsítik a tejfogyasztást - ismertette.
A tejszív-védjegyet a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács felügyeli, az azzal ellátott tejtermékek kizárólag magyar alapanyagból származnak és megfelelnek a hatályos élelmiszer-szabályozás kritériumainak.
(MTI)