A kávé nemzetközi világnapja alkalmából készítettek egy magyarországi felmérést, amelyben háromezer főt kérdeztek a Shell és a Caffé Perté megbízásából. A kutatás arról tanúskodik, hogy a magyarok nem élhetnek kávé nélkül - írja az
Origo.hu.
A válaszadók 84 százaléka tartja magát rendszeres fogyasztónak, 79 százalék pedig figyelembe veszi az elérhető kávékínálatot, amikor töltőállomást választ.
A válaszadók összesen 43 százaléka nyilatkozta, hogy naponta többször is kávézik, és csupán 1 százalékra tehető azok aránya, akik soha nem hódolnak ennek a szenvedélynek.
A felmérés szerint az egyes kávétípusok népszerűségét tekintve egyértelműen a presszókávé győzedelmeskedik, 46 százalékkal. Ezt követi 22 százalékkal a kapucsínó.
A felmérésben résztvevők több mint háromnegyede válaszolta, hogy szokott benzinkúton kávézni, közülük 43 százalék havonta többször is, igaz, az is kiderült, hogy legtöbben, 56 százalékunk természetesen otthon fogyasztja. A megkérdezettek alig több mint negyede issza a munkahelyén, 14 százalékuk pedig kávézóban illetve étteremben.