Új vezető a bormarketinget is felügyelő Agrármarketing Centrum (AMC) élén

Magyar Hírlap Online
2010. augusztus 30., 17:09


Simon Péter lett az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója - számol be a Magyar Hírlap Online. Mivel a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől (NFÜ) érkezett az AMC-hez, és 2003-2004-ben dolgozott már az agrártárcánál is, politikailag sem igen tűnik támadhatónak. Noha az is lehetne. A küzködő magyar borágazatnak ma már csak az számít, hogy végre megkapja azt a kormányzati támogatást, amely országképformáló szerepe és az elmúlt 20 év teljesítménye alapján megilletné. A következő 20 évben ebben a bormarketingnek is nagy szerepe lehet.
 
Simon Péter lett az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója - erősítette meg az MTI információját a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) sajtóosztálya hétfőn.
Pál József, az AMC korábbi igazgatójának vezetői megbízását július végi hatállyal visszavonta Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter.

Simon Péter az MTI-nek elmondta: a legfontosabb kérdés, hogy mekkora nagyságrendű költségvetéssel gazdálkodhat a marketingszervezet a jövő évben. "Miután ez eldől, lehet elgondolkodni azon, hogy milyen instrumentumokat alkalmazunk és milyen összetételben" - fogalmazott.

Simon Péter a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől (NFÜ) érkezett az AMC-hez, támogatási területen szerzett komolyabb tapasztalatokat. 2003-2004-ben dolgozott már az agrártárcánál is, a jogi főosztályon.

Magyarország, nyugat-európai mintákat alapul véve a kelet-európai országok közül elsőként, 1996-ban hozta létre saját közösségi agrármarketing szervezetét, az FVM Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Közhasznú Társaságot (AMC).

Az AMC feladata többek között a közösségi marketing elemeinek alkalmazásával a magyar agrártermékek bel- és külpiaci értékesítésének támogatása. Továbbá, hogy a magyar élelmiszergazdaságban a korszerű kereskedelmi módszereket elterjessze, erősítse a marketingszemléletet, és növelje a magyar áruk exportképességét.
 
Winelovers borok az olvasás mellé