Ilyenek voltak az ötvenes évek boroscímkéiAz ötvenes évek tervgazdálkodásában nem számított az egyes termékek csomagolásának grafikai kifinomultsága, a csomagolásban rejlő marketing lehetőségeket még nem ismerték fel, és a választék sem volt olyan, hogy rafinált trükkökkel ki kelljen tűnni a kínálatból. Ebből az időből származnak az alábbi címkék.
Így néznek majd ki jövőre a Garamvári borokA Garamvári Szőlőbirtok és Pincészet új címkéket vezet be. A tervek szerint a jövő év elején minden borfogyasztó találkozik majd a megújult arculattal.
Mit tanultak borászaink a "dizájnsuliban"?Címke, reklámanyag, palackforma, a plakátok, sőt egy fesztiválon maga a stand kialakítása is mind-mind olyan eszköz, mellyel egy borászat megpróbálja felhívni magára a figyelmet és a borainak megjegyzésére sarkall.
Ilyen lenne, ha az igazat írnák rá az alkoholok címkéireA Tastefullyoffensive blog boros, rumos, whiskys, vodkás, Jagermeisteres és tequilás címkékkel ötletelt.
A bor előállítására utaló kifejezések használatának szabályaiA címkézésről szóló eddigi cikkeinkben (itt az első és a második) a jelölés olyan elemeiről tettünk említést, amelyek a termelők és a fogyasztók számára is viszonylag jól ismertek. A kötelezően feltüntetendő elemek, illetve azon kifejezések, amelyek nem kötelezőek, de a legtöbb címkén mégis megtalálhatók, egyértelműek, jól ismert tartalommal rendelkeznek.
A bor címkéje egy fontos kommunikációs felületCímkézni nem könnyű. Nem csak azért, mert számos jogszabálynak kell egyszerre megfelelni, hanem azért is, mert a címke egy fontos kommunikációs felület, ahol a bortermelő közvetlen kapcsolatba léphet fogyasztójával.
Amit egy bor címkéjén mindenképpen meg kell találnunkA bor az elmúlt évtizedekben bekövetkezett fogyasztói magatartásváltozások ellenére továbbra is bizalmi termék. Viszonyulásunk egy palack borhoz egészen más, mint bármilyen más termékhez. Bort leginkább nem szükségből fogyasztunk. Ezért a palackban rejlő borral szemben is mások az elvárásaink egy átlagos élelmiszerhez képest.
Magyar borok címkéit állítják ki BrüsszelbenA Cégér - Jó bornak tervezz címkét! elnevezésű pályázat nyerteseinek alkotásaiból nyílt kiállítás a brüsszeli Balassi Intézetben. A tárlaton a Magyarország különböző borvidékeiről származó tíz palack boron mutatkoztak be a fiatal grafikusművészek alkotásai.
Így néznek ki Magyarország kirakatboraiDizájn - Külföldi rendezvényeken képviseli Magyarországot az a hat kézműves bor, amelyeket a Cégér Ab Ovo programja keretében választottak ki. A borok egyedi tervezésű kartondobozban, címkéiken kortárs képzőművészeti alkotásokkal, tehát exkluzív kivitelben jutnak majd el a fogaysztóikhoz. Megmutatjuk a címkéket!