A kezdeményezést a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium által létrehozott Forum Hungaricum és a Hybridart Management azzal a céllal indította útjára, hogy előmozdítsa a borkészítők és a grafikusok egymásra találását, és hosszabb távú együttműködést is sikerüljön közöttük létrehozni.
Vitézy Zsófia, a brüsszeli Balassi Intézet vezetője a megnyitón arról beszélt, hogy a bor is a kultúra részét képezi, az ital készítése és a címke megtervezése egyaránt egyfajta kreativitást igényel.
Englert Róbert, a Forum Hungaricum vezetője hangsúlyozta: a kiállítás a tradíciót és a kreativitást ötvözi. Toronyi Zsuzsa, a kezdeményezés borszakértője elmondta: a projekt célja, hogy mind a grafikusok, mind a fiatal borászok számára lehetőséget teremtsen arra, hogy eljussanak a nagyközönséghez.
A Cégér - Jó bornak tervezz címkét! 2012-ben indult, majd a Forum Hungaricum a következő évben is kiírta a pályázatot. A második évben a kiválasztottakat már magyarországi zenei fesztiválokon, Rómában, Berlinben, Prágában, Párizsban, Varsóban és Helsinkiben is láthatták. A 2014-es pályázat nyertes címkéi és borai Brüsszel mellett New Yorkban, Pekingben, Zágrábban és Belgrádban is bemutatkoznak.