Szappanos Péterrel, a Tokaj Kereskedőház Zrt. közelmúltban kinevezett vezérigazgatójával készített interjút a Boon.hu, amelyben Szappanos egyebek mellett azt is elmondta, hogy el kell érni azt, ne hívhassanak Tokajinak olyan bort, amely rombolja a márkanevet. A márkanév kötelezettségekkel jár - tette hozzá, valamint arra is kitért, hogy az utóbbi időben a Tokaji borvidéken többen is visszaéltek a Tokaji névvel, de tettek azért, hogy visszaszorítsák ezt a jelenséget.
Szappanos Péter elismerte, hogy a Tokaj Kereskedőház Zrt. korábban „nem a minőségi borok előállításáról volt híres”. A cég még 2016-ban is veszteséggel számol, de hamarosan fordul a kocka - mondta a vezérigazgató.
„Szeretném megmutatni a tulajdonosnak, az egész borvidéknek, hogy vissza lehet jutni arra a 200 évvel ezelőtti szintre, amikor a tokaji bor egy luxusbrand volt. Vannak a világon olyan borvidékek, amelyeknek csupán 10–20 évre néz vissza a története, míg a Tokaji borvidéknek több mint félezer éves történelme van.” - fogalmazott.