A hazai bormarketing ügye lerágott csont, de úgy tűnik, van, akinek mégis új, vagy épp megunhatatlan. Alder Yarrow, egy nemzetközileg elismert borblogger, aki többször járt már Magyarországon, bebarangolva az ország számos borvidékét, borászokkal beszélgetett. Tapasztalatia pedig egyfajta negatív attitűdöt ébresztettek benne a hazai borágazattal szemben. Alder - a sok pozitívum emlegetése mellett - nyers kritikát fogalmaz meg blogjában.
„A sok törekvés és fejlesztés ellenére, amik jelenleg is zajlanak a Tokaji borvidéken, illetve a borászok véleményei után még mindig frusztrált vagyok. Elképesztő, de régiós bormarketing egyszerűen nem létezik, nemcsak Tokaj, de más régiók tekintetében sem. Számomra felfoghatatlan, hogy a világ egyik legrégibb és legrangosabb borvidékének, Tokajnak, nincsen hivatalos marketing szerve, ami a vidék marketingkommunikációjával foglalkozna, mint például Kaliforniában a Napa - völgyben" -
számolt be a Vinography.com-on.
Alder a probléma legfőbb forrásánanak a pénzt tartja. "Habár a kormány érdekelt a magyar borágazat élénkítésében, az erre szánt pénz sosem ér igazán célba, és nem úgy tűnik, mintha valami hatásosra fordítanák. Más európai országokban a kormány anyagilag támogatja ezeket a régiós marketing szervezeteket, ehelyett Magyarországon inkább vagyonokat fizetnek egy londoni központú PR cégnek hogy elvégezzen egy felmérést, egy oylan tény bebizonyítására, amit mindenki közhelyként ismer és tud, hogy a Tokaji márka nem túl elismert a fogyasztók körében."
Végighallgatva a borászok nehézségeit, egyértelműen látszik, hogy mennyire éheznek a sikerre, a hírnévre, hogy megmutathassák boraikat a fogyasztóknak, és bemutathassák szerte a világban, hogy milyen nagyszerű borok előállítására képesek.
A fantasztikus minőség adott az egész országban, és megannyi rejtett kincs vár még felfedezésre, szégyen az országra nézve, hogy nem tudnak összefogni és tenni valamit a magyar bor, a magyar borszakma érdekében.
Alder Yarrow a következőkkel zárta mondandóját: „A bormarketingnek megfelelő kézbe kell kerülnie, ami rövid és hosszú távon egyaránt, olyan gazdasági lökést adhatna az országnak, ami nem csak a magyra bor exportot, de a hazai turizmust is fellendíthetné. Itt van példának Somló, amit apró méretéből adódóan sokan alábecsülnek, de minden esélye megvan arra, hogy a borvilág közkedvelt régiójává váljon. Mivel a Somlói borvidéken töltött napjaim alatt teljesen beleszerettem a vidék atmoszférájába és boraiba, a régió termelői maximális támogatásomat élvezhetik.”