Az új termékstruktúra kialakítását és a nemzetközi márkaépítést tíz országra kiterjedő piackutatás alapozza meg - olvasható a közleményben. A felmérés szerint az angolszász országok fogyasztói a legnyitottabbak a nemzetközi piacokon kevésbé ismert borfajták kipróbálására és fogyasztására.
A legfontosabb potenciális célpiacok közé sorolt Németországban, Franciaországban, vagy éppen Kínában a top éttermek csak egészen kis hányada - legfeljebb 5 százaléka - tart az italválasztékában tokaji bort. Ezzel szemben az Egyesült Államokban a felmérésben szereplő top éttermek 20, Nagy-Britanniában pedig 29 százalékában ma is lehet valamilyen tokaji bort rendelni - derül ki a felmérésből.
További vizsgálatok szükségesek annak eldöntésére, hogy a Tokaji márkanév alatt pontosan milyen termékstruktúrával érdemes kilépni a nemzetközi piacra, és a Tokaji Aszú mellett mekkora súlyt érdemes helyezni például a száraz tokaji borokra - írja a kereskedőház a közleményben.
Miközben a világ borpiacának forgalma évről-évre nő, a desszertborok fogyasztása szinte minden célpiacon csökken. Másrészt, miközben a Tokaji Aszút gyakorlatilag a kutatásban résztvevő összes szakember ismerte, a többi tokaji borfajtáról a megkérdezettek alig egyötöde hallott.
A Tokaj Kereskedőház Zrt.-nél szakértői elemzéseket alapul véve azzal számolnak, hogy mintegy 5-7 évre van szükség ahhoz, hogy a Tokaji márka a megcélzott nemzetközi célpiacokon megfelelő ismertséget és elismertséget vívjon ki magának, a tokaji borvidék pedig a világ prémium borrégiói közé csatlakozhasson.
A felmérést a Tokaj Kereskedőház Zrt. megbízásából a Claessens International nemzetközi italpiaci márkatanácsadó cég végezte.