Megfordult az elmúlt években tapasztalható trend, az idén ismét növekszik a belföldi pezsgőfogyasztás – legalábbis ezt mutatják a Nielsen piackutató által mért forgalom és a Törley Pezsgőpincészet Kft. statisztikái. Utóbbi cég adatai szerint egy-másfél százalékos piaci növekedés észlelhető az idén a fogyasztási volumenben, ami részben az évekig palackban érlelt magas minőségű pezsgőknek köszönhető. Ez azért is biztató, mert az elmúlt években a gazdasági válság a magyarországi pezsgőfogyasztásra is rányomta a bélyegét, miután 2009-ben és 2010-ben is kétszázalékos értékbeni csökkenést tapasztaltak a piacelemzők. A gazdasági válságtól függetlenül 2003 óta folyamatosan csökkent hazánkban a pezsgőfogyasztás: nyolc éve még a háztartások ötvenhárom százaléka vásárolt az italból, tavaly már csak a negyvenöt százaléka.
Az AC Nielsen adatai szerint az év első hat hónapjában értékben 1,3 százalékkal nőtt a pezsgőforgalom a 2010-es év hasonló időszakához képest. A pezsgőfogyasztást a szezonalitás jellemzi, a palackok több mint negyven százalékát novemberben és decemberben értékesítik. A fogyasztási szokások nem sokat változtak, a vásárlók több mint kétharmada továbbra is az édes pezsgőt kedveli. A dobogó második fokát a félszárazak uralják, száraz pezsgőt a vásárlók tíz–tizenkét százaléka vesz. A gyöngyözőbor kismértékben részesedik az eladásokból. A legnagyobb kereslet az ötszáz–hétszáz forintos pezsgőkre van, de sokan veszik az ezer forintnál drágábbakat is.
Az éves pezsgőpiac meghaladja a tizenhárom–tizenöt milliárd forintot, a belföldi fogyasztásból származó bevétel tízmilliárd forintra tehető, a többit az export adja. Külföldön elsősorban a skandináv országokban, a balti államokban és Oroszországban keresik a magyar pezsgőt.