Nehéz úgy bemenni egy étterembe, kávézóba vagy akár egy borbárba, hogy valaki éppen ne fotózná, hogy mit eszik, iszik. És természetesen az sem elhanyagolható, hogy kiválasszuk hozzá az éppen aktuális, legmenőbb hashtageket, így gyűjtve újabb és újabb követőket. Több tízmillió bejegyzés született már a #drink és #wine hashtagekkel, a legnépszerűbb címkék boros témában szintén rengeteg találatot adnak: #winetasting #winetime #instawine #winelovers #wineaddict #winesofinstagram #wineoclock #winestagram.
Trendinek számítanak a különféle buborékos italok is, a pezsgőről 9 millió, a proseccoról 2 millió poszt született már, a cava és franciacorta kissé lemaradva követi ezeket. A borokon kívül koktélokat ábrázoló fotókat is gyakran közzé tesznek az Instagram felhasználók, milliós nagyságrendnél járnak ezek a bejegyzések is. A spanyolok bor alapú itala, a sangria is 2 millió feletti megosztással büszkélkedhet. Az idei nyár egyik slágere viszont az olaszok fröccse, az Aperol spritz volt.
Amellett, hogy rendkívül ízletes és frissítő, a gyönyörű narancsszínének köszönhetően lenyűgöző fotókat készíthetünk róla a napsütésben vagy egy menő bárban, sejtelmes fények között. Ahogy a cikkben is leírják, sokszor elég, ha ismerősök látják a képünket egy csábító italról és legközelebb ők is olyat kérnek a bárban. Persze mi sem maradhattunk le itthon és lépést kellett tartani a közösségi média trendekkel, így született meg a magyar Instagram közösség italos hastagje, a #mutimitiszol, ami jelenleg már átlépte a 100.000 bejegyzést.
Az Instagram legnagyobb hatással talán a rozéborok népszerűségének a növekedésére volt. Korábban ezek a borok a piac kisebb szegmensét képviselték és a kritikusok is kevésbé respektálták őket. A rozé főleg a fiatalok körében vált igazán divatossá, mivel így a lázadásuk jeleként a szüleik borfogyasztási szokásitól eltérő italt ihatnak. A rozéborok forradalma akkor indult, amikor a Domaines Ott rozé a 70-es években a francia riviérai sikk szimbóluma, majd a 90-es években a Cannes-i filmfesztivál party itala lett.
A filmes szakma azóta is ragaszkodik a rozé borokhoz a glamour jelképeként, ezt bizonyítja, hogy az amerikai piacon igen felkapottak a sztárok nevével fémjelzett borok. Ilyenek például az Angelina Jolie és Brad Pitt tulajdonában lévő Miraval, a Coppola család által palackozott Sofia és Drew Barrymore rozéja is.
A népszerűségét az is bizonyítja, hogy a Whispering Angel rozéborból készült
gumimacik megjelenésekor várólistára kellett feliratkoznia annak, aki szeretett volna hozzájutni. Bár az én tippem az lenne inkább, hogy készítsük el magunknak otthon - gyorsabb is és nem mellesleg jó móka.
A hidegebb idő beköszöntével minden bizonnyal kissé háttérbe szorulnak ezek a nyári italok és gyakrabban kerülnek elő majd a #redwine és #mulledwine címkékkel ellátott bejegyzések.
Végül ajánlanék a figyelmetekbe néhány oldalt, amit érdemes követni Instán. Ha hasznos infókat szeretnétek megtudni, akkor kövessétek a
wineducation és a
WineFolly oldalakat. Vicces boros idézetek és képek kereséséhez használjátok például a
vino.please és a
winelovermoments profilokat, ahonnan egyébként borral kapcsolatos kiegészítőket is be lehet szerezni. A kedvenc bloggereket is megemlíteném, akiknél gyönyörű képeket és érdekességetek találhattok, ilyen oldal például a
Grapefriend, az
Italianwinelover és
Enrico.onthewine. Ez utóbbinál sok olyan fotó fordul elő, amin az egyik kedvenc témám, a #winetunnel - vagyis boralagút - szerepel, ami lényegében annyit takar, hogy egymás mögé helyezett borospoharakon keresztül fotóznak, így igen látványos képet kapnak lencsevégre.