A pink szín, a kólásdoboz és a gomba uralja az idei évet az italok piacán. Bemutatjuk az 5 legmenőbb újdonságot, amit mindenképpen ki kell próbálnod.
Fotók: thedrinkbusiness.com
Hard seltzer, azaz alkoholos ízesített szóda
2019-ben Amerikából indult a valamilyen rövidből és szódából összerakott, gyümölccsel megbolondított, dobozba zárt üdítő, a hard seltzer. 2021-re az alkoholos szódák végképp meghódítják Európát. A legmenőbbek a gines-citrusos változatok, alig várjuk, hogy Magyarországra is ideérjenek.
Celeb rozék
2011-ben az akkor még egy pár Brad Pitt és Angelina Jolie rúgta rá az ajtót a világra a saját maguk által brandelt provence-i rozéval, a Château Miravallal. Azóta rengeteg sztár követte példájukat, tavaly májusban például Kylie Minogue popénekes nevével fémjelzett rozébor jelent meg, de Sarah Jessica Parkernek, a Szex és New York színésznőjének is van már saját rozéja. A sor idén tovább fog bővülni szakértők szerint.
Dobozos bor
Nemcsak a hard seltzer, de a borokból és fröccsökből is egyre többel találkozhatunk idén „kólásdobozban”. Az elmúlt két évben az USA-ban megduplázódott ezeknek a forgalma, Angliában pedig megnégyszereződött. Újrahasznosítható, hordozható, egy embernek éppen elegendő (szóval mások nem isznak belőle, ami a Covid idején szintén nem elhanyagolandó) – vagyis mindent tud, amire ma a fiatalok rámozdulnak. Fröccsös változatával már itthon is találkozni.
Palackos koktélok
A Covid nem csak az elviteles ételeknél idézett elő nagy boom-ot, kényszerűségből minden iparág szereplőit kreativitásra sarkallt. Az eredmény: tavaly nyáron londonban megjelentek az előre palackozott, kiszállítható koktélok. 2 és 5 adagos kiszerelésben kapható, a sorozat egyelőre három tagból áll, ezek a Palo Santo Gimlet, Sandalwood Martini és Bergamot Margarita. A hatást fokozza, hogy maga az üveg úgy néz ki, mintha régi gyógyszeres üvegeket kereszteztek volna sörösüvegekkel. Szexi és finom!
YOLO után itt a NOLO
Sokan éppen a száraz január próbáját igyekeznek kiállni. Ez a kezdeményezés eredetileg a finn kormány „józan januárjaként” indult még 1942-ben, világméretűvé azonban csak 2013-ban vált. Része annak a folyamatnak, amiben egyre többen igyekeznek odafigyelni a táplálkozásukra, arra, hogy mit esznek és isznak. Nos, a NOLO az alacsony alkoholtartalmú vagy alkoholmentes italok gyűjtőneve (NO or LOW alcohol) és egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a piaci tortából. Az első pontban említett, alig pár százalékos alkoholtartalmúra higított hard seltzerek is ide tartoznak, de megjelentek már a NOLO ciderek, rumoskólák. A legkülönlegesebb a sorban minden bizonnyal a jótékony hatású, ezért étrendkiegészítőkben is használt chagával (hamvaskéreggomba) reishivel (pecsétviaszgomba) készült gluténmentes sör, amit tavaly mutatott be egy angol sörfőzde. Valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha azt jósoljuk, sok hasonló ötlet érkezik még a közeljövőben.