Címlapfotó: marketwatchmag.com
„Miközben az én gyerekkoromban a kólásdoboz az olcsóság szimbóluma volt és annak tartalma azt sem érdemelte meg, hogy kitöltsék pohárba, a dobozos kézműves sörökön szocializálódó fiatal generációnak ez már a pohár alternatívája” – ezt Redes Sidore borszakértő mondta az előadásán Düsseldorfban a március 19-én véget ért ProWein-on. A világ legnagyobb borszakmai kiállításának egyik legforrób témája a borok alternatív csomagolása volt, Sidore szerint ezek újabb és újabb formákat fognak ölteni, miután egyre elterjedtebb az a nézet, hogy „ami kívül van, az csak a tárolóeszköz, a lényeg belül található”.
Nem új jelenségről van szó, az oregoni Union Wine Company 2013 óta ilyen kiszerelésben is forgalmazza a pinot gris (a Winelovers blogon, más divathullámokkal együtt, 2017-ben olvashattatok róla), a pinot noir és a rozé borát. Az viszont, hogy a legjelentősebb szakkiállításon külön előadást szentelnek neki, azt bizonyítja, hogy a fémdobozos bor mostanra végképp a mainstream része lett.
Rákeresve, már az interneten is rengeteget találni a „kólásdobozos” borokból. Íme egy rövid válogatás:
Fotó: theshout.com.au
Fotó: liquor.com
Fotó: winemag.com