Március első napján rendezik meg a Borjog és Bormarketing 2018 Konferenciát. A rendezvénysorozat idei részének mottója: „bor, kultúra, üzlet”.
A két főszervező, a borászatban és kommunikációban is otthonosan mozgó Rókusfalvy Pál és a jogi, politikai közegből érkező dr. Prónay Bence 2013-ban azért hívta életre a konferenciát, hogy teret biztosítsanak az ágazatban dolgozóknak az eszmecserére, véleményformálásra és tájékozódásra. A fő cél egy olyan hatékony kommunikációs felület létrehozása volt, amely képes pozitívan befolyásolni a magyar bor jövőjét.
A hagyományoknak megfelelően a konferencia első részében idén is az ágazat jogi környezetének egyszerűsítése és az adminisztrációs terhek csökkentése kap figyelmet. Ebben a részben kerül sor a kormányzati tájékoztatásra a várható fejlesztésekről és támogatásokról; a témában többek között Kis Miklós Zsolt, a Miniszterelnökség agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkára tart előadást, de szó lesz a magyar borpiac szerkezetéről, az eredetvédelemről, borinformatikáról, borpolitikáról is.
A konferencia második részében a bormarketing kérdések kerülnek terítékre, az ágazati szereplők közösen vitatják meg a magyar bor lehetőségeit, egyeztetik céljaikat és ismertetik a vállalt feladatokat. Szintén fontos törekvés, hogy a gazdasági szempontok mellett megfelelő hangsúllyal jelenjen meg a mértékletes borfogyasztás és a borkultúra is. Ezt szolgálja többek között
Dr. Zacher Gábor toxikológus előadása.
A konferencia történetében első alkalommal képviselteti magát az előadók között a NAV is. Dr. Zámbó Péter dandártábornok, a szervezet bűnügyi főigazgató-helyettese a szervezet ágazatot is segítő stratégiáját mutatja be.
A hazaiak mellett neves külföldi szakembereket is sikerült megnyerni a konferenciának. Kanadából érkezik John Szabó Master Sommelier, a Volcanic Wines könyv szerzője és eljön Dr. Ignacio Sanches Recarte, az európai borágazati vállalkozásokat képviselő szervezet (CEEV) főtitkára is.
A konferenciát a hagyományoknak megfelelően egy interaktív bormarketing kerekasztal zárja. A beszélgetés címe ezúttal a „Bormarketing hangsúlyok 2020-ig” lesz. Részletes program
itt érhető el.