A magyar bor bizonyos értelemben olyan, mint a magyar foci – mondja Konkoly Mihály, aki 2019. januárjától tanít a
Borkollégiumban. A hazai borok helyzetéről alkotott véleményét nem rejti véka alá. „Világklasszisok vagyunk a szakkommentárkodásban, különösen, ha a közösségi megjelenésről, közösségi bormarketing aktivitásról van szó. A gyakorlat viszont évtizedek óta egészen mást mutat. A magyar bortermelők jó része mindenféle logika nélkül, szakmailag megalapozatlanul, rendszeresen alulfinanszírozva, az adott célország viszonyait nem ismerve, vagy figyelmen kívül hagyva próbál magának exportpiacot szerezni. Ennek megfelelően a magyar boroknak nincs nemzetközi megítélése. A világ számára nem létezünk! Azokon a piacok, ahol
«mennyiséggel» vagyunk jelen, a fogyasztók azt sem tudják, hogy magyar bort isznak.”
Oktatóként eltökélt szándéka, hogy a maga eszközeivel segítse a magyar bor ügyét. „A hazai piacon növekszik, de még mindig nem elég azoknak a száma, akik tudnak és akarnak áldozni a magas minőségű magyar borokra. A magyar boriskolák igen sokat tehetnek azért, hogy a hazai borivó megismerje, megszeresse és vásárolja a magyar borokat, ugyanakkor nemzetközi kitekintést, összehasonlítást is kapjon.”
Mondhatni, logikus lépés volt, hogy csatlakozott a Borkollégium csapatához, a Metropolitan Egyetemen ugyanis évek óta tart a Borkollégium képzési kínálatának is szerves részét képező
WSET rendszeren alapuló bor- és párlatismereti kurzusokat. Ráadásul tagja volt tavaly a
Winelovers100 – a 100 legjobb magyar bor magazin tesztbizottságának is.
Konkoly Mihály igazi erőssége a borkereskedelem és a bormarketing. A Gödöllői Agrártudományi Egyetemen anno a Borkultúra alapjai című tárggyal még csak „megfertőződött”, hogy aztán szakdolgozatát ugyanitt már a bormarketingből írja. 2000-től a borágazat kereskedelmi területén dolgozik, több mint hét évet töltött el a Gróf Buttler Borászatnál kereskedelmi igazgatóként, tavaly óta pedig egy borkereskedésnél dolgozik, mint key account manager.
„A tananyag természetesen minden szinten adott, de az erőteljes borkereskedelmi szemlélet új színt, megközelítést hozhat a képzésbe”
– mondja azzal kapcsolatban, mit nyert vele a Borkollégium, ahol a kedvcsináló, bevezető szinttől a WSET 3 szintig gyakorlatilag mindenféle kurzuson találkozhatnak vele a hallgatók.