Kutatás indult 2019 elején, amelynek középpontjában a borvásárlási szokások, illetve a biobor fogyasztása áll. A szervezők a kérdőív kitöltésében kérik az internetezők segítségét – borfogyasztási szokásaiktól függetlenül.
A vizsgálat az Új Nemzeti Kiválóság Program keretein belül a Budapesti Gazdasági Egyetemen folyik. Célja a különböző generációk borválasztási szempontjainak, szokásainak megismerése, valamint a fogyasztók véleményének, hozzáállásának, vásárlási hajlandóságának, tájékozottságának vizsgálata a bio/organikus- és biodinamikus borokat illetően.
A felmérés keretében a fogyasztói megkérdezésen kívül mélyinterjúk készülnek a termelőkkel is. A kutatási eredményeknek köszönhetően a szakemberek egy átfogó képet kaphatnak a fogyasztók borválasztási szokásairól, a bioborok iránti nyitottságáról, így közvetve az ezen termékek iránti keresletről is. A borpiac keresleti igényeinek megismerése révén pedig a bortermelők is jobban igazodhatnak majd a fogyasztói igényekhez.