Az MT 2012-ben is számos kampányt indított a turisztikai régiók szolgáltatói ajánlatainak (például szálláslehetőségek, programok) összefogásával. Márciusban az egészségturizmus, áprilisban az aktív, falusi és az öko-, valamint a kulturális turizmus, májustól a vízpartok népszerűsítése és kulturális ajánlatok, ősszel a bor és gasztronómia, télen pedig ismét az egészségturizmus került a kommunikáció középpontjába. A lakossági kampányok célja az volt, hogy belföldi utazásra és a még kint lévő üdülési csekkek érvényességi időn belüli beváltására ösztönözze a lakosságot, illetve erősítse a SZÉP-kártya szálláshelyi felhasználását.
A hírlevél ismerteti: az elmúlt évben a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek száma 3,6 százalékkal 8,3 millió főre, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 4,8 százalékkal 21,6 millió éjszakára nőtt az előző évhez viszonyítva. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó szállásdíj-bevételei 8,2 százalékkal bővültek, és 152 milliárd forintot tettek ki. A pénzügyi-gazdasági válságot megelőző évhez, 2007-hez viszonyítva a vendégéjszakák száma 7,4, a szállásdíjbevétel 8,3 százalékkal emelkedett.
A növekedésben fontos szerepet játszott a belföldi turizmus. A KSH előzetes adatai szerint 2012-ben a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő belföldi vendégéjszakák száma több mint százezerrel bővült, így összesen 10 308 922 éjszakát tett ki.
Az elért 1 százalékos növekedéssel sikerült az MT Zrt. 2012. évi marketingtervében meghatározott célkitűzést megvalósítani: a belföldi turizmus nem csupán elérte a 2011-es szintet, hanem - ha kis mértékben is - meghaladta azt. Ez annak is köszönhető, hogy az elmúlt évben 1,5 százalékkal, 2,5 napra nőtt a belföldiek átlagos tartózkodási ideje.
A kereskedelmi szálláshelyek átlagánál is kedvezőbben alakult 2011-hez képest a belföldi vendégéjszakák száma a szállodák (+3,9 százalék) és a kempingek (+9,7 százalék) esetében. A szállodai kategórián belül a négycsillagos szállodák 15,4 százalékos növekedést értek el.
A belföldiektől származó szállásdíjbevétel 54,962 milliárd forint volt 2012-ben, ami az összes szállásdíjbevétel 36,2 százaléka, 2011-hez képest pedig - a vendégforgalom növekedését meghaladva - 5,9 százalékkal nőtt, miközben a szálláshely-szolgáltatás 2012-re számított árindexe 2,6 százalék volt.
Az utolsó válság előtti évhez, 2007-hez viszonyítva a belföldi vendégéjszakák száma 3,5, a belföldiektől származó szállásdíjbevételek 10,2 százalékkal emelkedtek a kereskedelmi szálláshelyeken. (Eközben a nemzetgazdasági fogyasztói árindex 27,4, a szálláshely-szolgáltatás árindexe 7,3 százalék volt.)
A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján 2012 decemberében 1583 kereskedelmi szálláshely fogadott el fizetőeszközként üdülési csekket, és 1409 egység SZÉP-kártyát, s összesen 12,6 milliárd forint értékben fizettek ezekkel a fizetőeszközökkel a kereskedelmi szálláshelyeken. A SZÉP-kártya felhasználásának aránya az év egészét tekintve 75,9 százalék volt.