12 ezer egy üveg sörért: Amerikában így is fogy!

Pénzcentrum
2010. április 20., 17:52


Európa után az Egyesült Államokat is megpróbálja elhódítani a világ legerősebb sörét gyártó skót sörfőzde, a BrewDog. Bár fogyasztóvédők aggodalmuknak adtak hangot a túl erősnek tartott sör miatt, ez a gyártókat, úgy fest, csak nagyobb versenyre készteti.
12 ezer egy üveg sörért: Amerikában így is fogy!
 
A három éve alapított skót BrewDog mikro-sörfőzde tavaly novemberben dobta piacra a Tactical Nuclear Penguin nevet viselő, különösen magas alkoholtartalmú sörét. A 32 százalékos alkoholtartalmú italból egy üveg 30 fontot (9000 forint) kóstál, vagyis valóban minőségi sörfogyasztókra pozícionálták a terméket.

A hagyományos sörnél mintegy hatszor nagyobb alkoholtartalommal bíró termék, az online eladási statisztikák szerint különösen kedvelt a tengerentúliak körében, így a sörfőzde néhány száz palacknyi sörrel az amerikai piacot is betámadja a közeljövőben.

A Tactical Nuclear Penguint az európai piacon is csak limitált mennyiségben dobták piacra, kifejezetten a minőségi sörfogyasztói rétegre összpontosítva. A BrewDog igazgatója szerint ezt a sört úgy kell inni, mint egy párlatot, csak igen kicsi mennyiségben, kóstolgatva, ízlelgetve. A 32 százalékos alkoholtartalmat egyébként úgy sikerült elérniük, hogy egy jégkrémgyárban -6 celsius fokra hűtötték a sört, melynél a víz már megfagy, az alkohol azonban még nem, így ki tudták vonni a felesleges vizet, megnövelve ezzel az alkoholkoncentrációt a termékben.

A figyelmeztetés, illetve fogyasztási tanácsok ellenére sokan felelőtlennek tartják a céget, hogy olyan sört gyárt, amely alkoholtartalmát tekintve felér egy whiskey-vel. Tavaly júliusban a 18.2% alkoholtartalmú, a 330ml-es Tokyo márkájú sör már kiverte a biztosítékot az Alcohol Focus Scotland nevű szervezetnél, akik szerint ez a termék csak tovább súlyosbítja a szigetország amúgy is aggályos alkoholfogyasztási statisztikáit.

A fogyasztóvédők aggályai ellenére az európai sörgyártók háborúba csaptak a világ legerősebb söre címért: februárban ugyanis a német Schorschbrau gyár piacra dobta a 40 százalékos alkoholtartalmú sörét, a Schorschbock-ot. Ezt persze a BrewDog sem hagyhatta annyiban, így jelent meg a piacon a Sink the Bismarck! névre keresztelt, 41 százalékos sör.

A BrewDog honlapja szerint jelenleg csak a Sink the Bismarck! sör van forgalomban, azonban a piacra dobott ötszáz palack már el is kelt, azonban a tulajdonosok azt ígérik, hamarosan újabb rekeszek kerülnek forgalomba, palackonként 60 dollárért, vagyis közel 12 ezer forintért. A gyártók szerint ilyen magas áron nem valószínű, hogy gimnazisták fogják tucatszám dönteni magukba a terméket, vagyis megalapozatlan a fogyasztóvédők aggálya.
 
Winelovers borok az olvasás mellé