Bormarketing: „Egység, közösség, eredetvédelem”

Borászportál
2016. március 05., 15:52


Március 3-án rendezték meg a Borjog és Bormarketing Konferenciát, ahol a kormányzat jelentős ágazati bejelentésekkel készült, illetve izgalmas és színes előadások sora várta a résztvevőket. 
Bormarketing: „Egység, közösség, eredetvédelem”
„Stratégia és finanszírozás” kerekasztal beszélgetés
A Miniszterelnökséggel és a Magyar Turizmus Zrt-vel együttműködésben szervezett konferenciát Kis Miklós Zsolt, a Miniszterelnökség agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkára nyitotta meg, aki úgy fogalmazott: „Bízom benne, hogy a résztvevők közötti párbeszéd egyfajta hídként létrejön a szereplők között”. Ez jól foglalja össze ezen szakmai fórum célját, amely az ágazat résztvevői közti kommunikáció fontosságára hívja fel a figyelmet. 
 
Kis Miklós Zsolt a megnyitót követő előadásában jelentette be, hogy jelentősen megemelik a borászatok termékfejlesztésének és erőforrás-hatékonyságának támogatására korábban ígért 20 milliárdos keretet. A tervek szerint két területre, az energiahatékonyság-fokozásra,  valamint az élelmiszerláncba történő integrálódásra és kockázatkezelésre koncentrálnak majd, az előbbire  7,66 milliárdot, az utóbbira pedig 12,34 milliárdot terveznek fordítani. A borászok számára további lehetőségként említette a nem mezőgazdasági tevékenységek, azaz borturizmus, falufejlesztés és vidékfejlesztés támogatását. 
Légli Ottó, a HNT új elnöke a szervezet folyamatban lévő megújításának, korszerűsítésének jelentőségéről beszélt. Héjj Dávid, miniszterelnöki biztos, a Tokaji Borvidék Fejlesztési Tanács vezetője hangsúlyozta, hogy fő feladatuk a vidékfejlesztés, amelyen belül az infrastruktúra javítása mellett, legfontosabb a megfelelő oktatás-képzés felépítése a borvidéken. Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing vezérigazgató-helyettese szerint ők a hazai borok ismertségének növelésére koncentrálnak és érdemi szakmai támogatást kívánnak ehhez nyújtani. 
 
Dr. Bogdány Viktor, a Nemzetgazdasági Minisztérium tanácsadója a készülő új jövedéki törvényről, azon belül a szabályozás egyszerűsítéséről beszélt; ennek a törekvésnek a fontosságát Dr. Brazsil Dávid, a HNT új főtitkára is kiemelte a termelők jogos elvárásait és a HNT lehetőségeit hangsúlyozva. A Földművelésügy Minisztérium részéről Gál Péter helyettes államtitkár az eredetvédelem jelentőségéről, Sárecz László tanácsadó pedig a magyar bor, mint európai agrártermék lehetőségeiről tartott előadást.
 
Sokan várták 2009 Borászok Borásza, Szepsy István előadását, aki szakmai hitvallása és konkrét törekvései mellett, a termék árát befolyásoló tényezők fontosságáról alkotott véleményét fogalmazta meg. Ez a konferencia minden évben igyekszik megújulni, rokon területek képviselőit meghívni és nem volt ez másképp idén sem, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke, Hamvas Zoltán beszámolt a szervezet aktuális tevékenységéről, hangsúlyozva a magyar bor és a gasztronómia kapcsolatát. 
 
Bormarketing: „Egység, közösség, eredetvédelem”
Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke
 
A fiatal borászok generációját, a Junibor Egyesületet lendületes, kötetlen előadásával Hernyák Tomi és ifj. Gál Tibor képviselte a helyszínen. Az esemény nemzetközi részében pedig Stylianos Filopoulos, a Wine in Moderation igazgatója előadásában rámutatott annak fontosságára, hogy az ágazat összefogásban mutassa be a világnak, hogy a bor több, mint alkohol, a kultúránk része, a társadalmi élet fontos kiegészítője. 
 
Simone Tacconi, jelentős itáliai borházak képviselője széleskörű tapasztalatait felhasználva látta el a hallgatóságot a magyar bor exportját elősegítő tanácsokkal, kiemelve a „minőség”, az „eredet-megjelölés megértésének”, a „kommunikációnak”, a szükséges „befektetésnek” és a „türelemnek” a fontosságát.
 
A konferenciát a már hagyományos kerekasztal beszélgetés zárta Balassa István, Ditz Edit, Ducsai-Oláh Zsanett, Frittmann János, Heimann Zoltán, Horkay András és Uj Péter részvételével. A Rókusfalvy Pál által vezetett, „Stratégia és finanszírozás” címmel megtartott beszélgetésen parázs vita alakult ki a magyar bor marketing stratégiájáról, márkaépítésről, jelenlegi helyzetünkről a világban. 
Winelovers borok az olvasás mellé