Évente átlagosan 30-32 liter bort iszunk meg, a borok közül az édesebb ízűek kedveltsége még mindig nagyobb. A prémiumkategóriás italokat elsősorban ajándékba adjuk – derült ki a Budapesti Gazdasági Főiskola Zalaegerszegi Intézetében rendezett bormarketing konferencián.
Erősen polarizálódik a piac, és elmondható, hogy valamelyest csökkent a vörös borok fogyasztásának dominanciája. Egyre inkább előtérbe kerülnek a fehér borok és íz tekintetében továbbra is az édes ízek a kedveltebbek – hangsúlyozta Tóth Gedeon, a BGF Kereskedelem és Marketing Intézetének vezetője a konferencián. A magasabb státuszú rétegeknél már hazánkban is a gasztrokultúra részévé vált a minőségi borfogyasztás. A rendezvényen a borral kapcsolatos asszociációkról és a borfogyasztók értékrendjéről is szó esett. Terítékre került a magyar borászok marketingorientációja is: a piaci versenynek köszönhetően a marketingmunka ugyan erősödött, de még mindig nem elég tudatos. Ennek oka többek között az, hogy a borászok sokszor nem rendelkeznek kellő anyagi forrással, és gyakran hiányzik a szaktudás. A gazdasági válság óta a teljes bolti forgalom nem növekedett ugyan hazánkban, de a szegmensen belül nagyobb teret nyertek az olcsóbb, importborokat értékesítő diszkontáruházak. Fontos törekvés, hogy a hazai borászok körében minél szélesebb körben elterjedjen a közvetlen értékesítés.