Ízesített sörök - Folytatjuk sorozatunkat, melyben a hazai sörgyárak hájpolt ízesített termékeit igyekszünk bemutatni. Jelen cikkünkben a Borsodi új söreiről és a hozzá kapcsolódó népszerűsítő tevékenységről számolunk be.
A karakteres újdonságokkal sikerült olyan fogyasztókat is megnyerni, akik eddig a sört nem szerették, illetve olyan fogyasztási alkalmakkor is sört kínálni, amikor az alacsonyabb alkoholtartalom mellett a frissítő hatás miatt választják a fogyasztók. A Borsodi márkák esetében az ízesített kategória tavaly elérte a négy százalékot.
„Az elmúlt két évben nagyon sok új termék, illetve termékvariáns került a boltok a polcaira, köztük a kategóriateremtő Borsodi Friss. Az azt megelőző évtizedben együtt sem került ennyi újdonság a sörkedvelők poharába, és nem csak az ízesített kategóriában, hanem például megjelent a Borsodi Búza is. A fogyasztók nagyon várták, hogy valami történjen a sörpiacon. A piackutatások azt támasztják alá, hogy az új variánsok új fogyasztókat hoztak a kategóriának, ami különösen értékes egy hagyományos ízekre épülő, »beállt« sörpiacon” – hangsúlyozta lapunknak dr. Sükösd Zsuzsa, a Borsodi Sörgyár jogi és vállalati kapcsolatok igazgatója.
A Borsodi Friss Citrom után hamarosan megjelent a grapefruit- és az almaízesítés is, idén pedig a Borsodi Friss Zéró, amely nem tartalmaz hozzáadott cukrot. A sör készítése idején minimális mennyiségű természetes cukor keletkezik a sörben, de ezen kívül hozzáadott cukrot nem tartalmaz. Az egyedülálló termék júniusban jelenik meg a boltok polcain. Cél az ízvariánsok szélesebb körű kiterjesztését biztosító csomagolásinnovációk alkalmazása is. Áprilistól már kapható a boltokban a kisméretű, hatdarabos kiszerelésű, 0,25 literes palackokba csomagolt Borsodi és Borsodi Friss. Hamarosan megjelenik a 0,55 literes Borsodi doboz, amely tíz százalékkal több sörrel jutalmazza vásárlóit, valamint a nyár elején a boltok polcaira kerül a keskeny formátumú, 0,33 literes dobozos Borsodi is.
„A sportesemények közvetlen, forgalomra gyakorolt hatása nehezen mérhető – fogalmazott a Borászportálnak dr. Sükösd Zsuzsa –, hiszen egyéb akciók, promóciók is folynak. Az tény, hogy a foci összehozza a szurkolókat, és ezek jó alkalmak a közös sörözésre. A Borsodi a sportközvetítéseket a közös szurkolás élményével igyekszik összekapcsolni, hiszen ilyenkor új szórakozóhelyek születnek, illetve a régi, kedvenc helyeken is a sport kerül előtérbe. A Borsodi Sörgyár többek között a főváros emblematikus helyszínén igyekszik hozzájárulni a közös szurkoláshoz, hiszen a Szabadság tér nagy kivetítője előtt Borsodi várja a rajongókat.”